خانه

ناکارآمدی قرارگاه خاتم در اجرای پل خلیج فارس پذیرفتنی نیست/پروژه با پیمانکار جدید ادامه خواهد یافت

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ناکارآمدی قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل (حدفاصل اسکله لافت جزیره قشم به اسکله پهل در بندر خمیر) پذیرفتنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، عادل پیغامی در دومین نشست با فعالان رسانه‌ای قشم و بندرعباس در سالن مرکز بین‌المللی قشم، اظهار داشت: قرارگاه خاتم باید تکلیف ادامه کار در پروژه پل خلیج فارس را مشخص کند اگر به تعهداتش عمل نمی‌کند به زودی با جایگزینی یک پیمانکار خارجی، از روی پل عبور خواهیم کرد.
وی ادامه داد: مهمترین وجه اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس به اسکله کاوه مربوط می‌شود اما متاسفانه تمام هم و غم مسئولان از ابتدای آغاز این طرح، به ساخت پل خلیج فارس معطوف شد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اینک با گذشت نزدیک به دو دهه، هیچ پیشرفت قابل توجهی در این پروژه مهم ملی اتفاق نیفتاده است.
وی یادآور شد: اگر هزینه‌های صرف شده در این پروژه در بخش اسکه به کار گرفته شده بود، از درآمد اسکله کاوه می‌توانستیم هزینه‌های بخش‌های دیگر از جمله پل خلیج فارس را تامین کنیم.
پیغامی، تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا با بدعهدی‌های خود موجب خواب این پروژه شده است و سازمان منطقه آزاد قشم دیگر منتظر این پیمانکار نمی‌ماند.
وی با تاکید بر اینکه در کشور دو دیدگاه در زمینه طرح جامع ارتباطی خلیج فارس وجود دارد، گفت: متاسفانه عده‌ای با انجام این طرح مهم و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد کشور مخالفند اما رئیس جمهور دولت سیزدهم بر انجام این پروژه تاکید دارد.
او تصریح کرد: با توجه به اینکه سهم قرارگاه خاتم در ساخت پل خلیج فارس 2 هزار میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برآورده شده است، این پیمانکار تنها ۱۷ میلیارد برای این طرح ملی هزینه کرده است.
وی در ادامه به تعهد سازمان منطقه آزاد در این پروژه پرداخت و گفت: از سوی این سازمان هیچگونه کوتاهی در اجرای این طرح نشده است و در آینده نزدیک شاهد تسریع روند ساخت این پروژه خواهیم بود بخش دریایی پل را هم یک شرکت چینی انجام خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا