اقتصادی

تعامل هدفمند با سرمایه گذاران خارجی در رویداد بین المللی CIFIT در دستور کار

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم هدف اصلی از حضور در بیست و سومین رویداد سرمایه گذاری و تجارت چین (CIFIT) را ایجاد تعامل هدفمند اقتصادی و مذاکره با سرمایه گذاران خارجی جهت توسعه زیرساخت ها و رونق بخش های مختلف اقتصادی در جزیره قشم دانست.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، منصور عظیم زاده اردبیلی با بیان این مطلب اظهار داشت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، پیمان بریکس و همچنین برنامه جامع 25 ساله همکاری‌های راهبردی مشترک میان ایران و چین، فرصت‌های مناسبی جهت تقویت معاملات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: شرکت در این رویداد بین المللی امکان برقراری تماس مستقیم با سرمایه گذاران و تامین کنندگان بین الملی سرمایه فراهم کرده و همچنین به معرفی منطقه آزاد قشم به عنوان یک بازار هدف و مقصد جذاب برای جذب سرمایه های خارجی کمک می کند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در دو روز نخست برگزاری نمایشگاه بین المللی چین (CIFIT) مذاکرات خوبی با سرمایه گذاران علاقه مند درخصوص توسعه و تجهیز بنادر تجاری جزیره قشم و رونق بخشیدن به این حوزه صورت گرفته است.

به گفته عظیم زاده اردبیلی؛ پیگیری و جلب توجه سرمایه گذاران چینی برای حضور و سرمایه گذاری در موضوعات مرتبط با منطقه آزاد قشم مندرج در سند جامع همکاری راهبردی 25 ساله ایران و چین نیز از دیگر موضوعاتی است که شرکت در این رویداد بین المللی می تواند به تسهیل آن کمک کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قشم با بیش از 90 بسته سرمایه‌گذاری در حوزه های لجستیک، نفت و انرژی، صنعت، شیلات و گردشگری را در این رویداد بین المللی ارائه کرده که با استقبال خوبی از جانب فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کشور چین مواجه شده است.
گفتنی است؛ بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (CIFIT 2023) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه گذاری های مشترک در دیگر کشورها در روزهای 8 الی 11 سپتامبر سال 2023 میلادی (برابر با 17 لغایت 20 شهریورماه 1402 هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا