اقتصادی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم: شفافیت و سلامت در عملکرد گمرک اولویت ماست

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شفافیت و سلامت در عملکرد حوزه گمرکی اولویت اول و مهمترین رُکن سلامت کاری این سازمان در حوزه های مختلف اقتصادی است که می تواند به شکل گیری اقتصاد سالم کمک کند.

 به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید گمرک منطقه آزاد قشم که با حضور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان و جمعی از مدیران این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: قویا اعتقاد دارم شفافیت و سلامت در حوزه های اقتصادی باعث رشد خواهد شد و این یک فرآیند تاریخی تجربه شده است که در کشورهای مختلف بروز یافته است.

وی ادامه داد: ما به عنوان سازمان منطقه آزاد قشم در گمرک نباید کاری کنیم که مردم اذیت بشوند حتی به عنوان اینکه بخواهیم درآمد خود را اندکی افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: مجموعه گمرک یک بازوی اجرایی برای کسب درآمد مناسب در سازمان منطقه آزاد قشم است که هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب خود فاصله دارد و باید با برنامه ریزی برای رشد و پیشرفت آن برنامه ریزی کرد.

به گفته پیغامی؛ قشم یک منطقه آزاد است و مطابق با قوانین موجود به غیر از کالاهای ممنوعه، قاچاق در این منطقه هیچ معنایی ندارد و با اصلاح برخی بخشنامه ها و قوانین در حوزه بازرگانی می توان فرآیندهای تجاری در مناطق آزاد به ویژه قشم را تسهیل کرد.

وی با بیان اینکه آمارهای رسمی منتشر شده حوزه تجارت در دولت سیزدهم، نشانگر یک تغییر جدی و مثبت و قابل ملاحظه در حوزه درآمدی و گمرکی نسبت به دوره قبل است، افزود: تراز مثبت تجاری منطقه آزاد قشم نیز طی ۲ سال گذشته نشان دهنده رویکرد مثبت و مسیر درستی است که با برنامه ریزی در پیش گرفته شده و باید برای استمرار آن پیش بینی های لازم را داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از زحمات مختار گرشاسبی در تصدی این مسوولیت قدردانی و از محسن رضایی فر سرپرست جدید مدیریت گمرک سازمان منطقه آزاد قشم که از مجموعه خانواده بزرگ این سازمان است برای قبول این مسوولیت سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به این نکته واردات صرف کالاهای خارجی موجب مصرف منابع ارزی، فقیر شدن کشور و مردم خواهد شد؛ گفت: متاسفانه از ابتدا برای تبدیل منطقه آزاد قشم به هاب محصولات صادراتی برنامه ریزی نشده و بیشتر برای کسب درآمدهای وارداتی برنامه ریزی شد که نتیجه آن در سال های گذشته کم شدن توان اقتصادی ساکنان جزیره بود.

پیغامی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی، آموزش دانش گمرکی و سازمانی و به ویژه سلامت کارکنان و حوزه فناوری اطلاعات، نیازمند یک جراحی و ایجاد تغییرات سازنده در گمرک هستیم تا بتوانیم با ادامه حرکت رو به رشد، وضعیت انبارداری و نحوه نگهداری کالاها و ترخیص را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی گمرک برای همه افراد باید به صورت یکسان و بدون نبعیض ارایه شود، تاکید کرد: مشتری مداری باید همراه با رعایت قوانین صورت بپذیرد و از تیم بازی و گروه بازی دوری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: فرم چینش بندر گمرک منطقه آزاد قشم صحیح نیست و این موضوعی است که باید با نگاه متخصصان گمرکی و بندری اصلاح شود همچنین نیازمند هم افزایی و افزایش سطح تعامل و ارتباط با شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم برای تقویت عملکردها و ایجاد درآمد پایدار هستیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد امروز (یکشنبه) با صدور حکمی محسن رضایی فر را به عنوان سرپرست جدید مدیریت گمرک سازمان منطقه آزاد قشم منصوب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا