اقتصادی

معرفی توانمندی صنایع دریامحور قشم در نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حضور بیش از 10 سفیر از کشورهای خارجی در جزیره جهانی قشم و در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی، صنایع و گسترش بازارهاست.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مرتضی صابری با بیان این مطلب، افزود: جزیره قشم بواسطه موقعیت جغرافیایی استراتژیک خاص و قرار گرفتن در تنگه هرمز و خلیج فارس، از سنوات گذشته، با اقتصاد دریا، ارتباط تنگاتنگی دارد.
وی ادامه داد: دانش بومی شناورسازی بویژه ساخت انواع گوناگونی از لنج ها، از قدیم الایام در میان ساکنان جزیره قشم وجود داشته و ظرفیت خوبی جهت ایجاد اشتغال و پویایی اقتصاد محلی در این منطقه است.
به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم؛ در حال حاضر بیش از 30 شرکت تولیدی در صنعت شناورسازی جزیره قشم فعالیت می کنند که با برنامه ریزی صورت گرفته تعدادی از آنها با حضور در این رویداد به معرفی توانمندی های خود می پردازند.
صابری تصریح کرد: نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور قشم، فرصت مناسبی برای شرکت‌های صنعتی فعال در منطقه آزاد قشم است تا برای فروش محصولات و تامین مواد اولیه و تجهزات تولید اقدام کنند.
گفتنی است، نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور با هدف بررسی فرصت ها، چالش ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت های خصوصی، شرکت های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا