اقتصادی

قشموندان در مصرف برق صرفه جویی کنند

مدیر برق شهرستان قشم گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص این جزیره و لزوم بهره مندی همه قشموندان از نعمت برق، از تمامی مشترکان سرزمین آب و آفتاب خواست تا برای مواجه نشدن با قطعی برق، صرفه جویی کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مهدی صادقی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی مبنی بر ماندگاری هوای گرم در غالب مناطق استان هرمزگان و جزیره قشم در روزهای آینده، برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی، مشترکان باید در میزان و زمان مصرف برق دقت لازم را داشته باشند.

وی ضمن قدردانی و توجه مردم نگین خلیج فارس به هشدارهای اداره برق این شهرستان در خصوص گرمای شدید روزهای اخیر افزود: میزان مصرف در عصر امروز به ۲۹۳ مگاوات رسیده در حالی که عصر دیروز این میزان ۲۸۷ مگاوات بوده است.

مدیر برق شهرستان قشم با اشاره به ساعت اوج مصرف، توضیح داد: ساعت های ۱۱ تا ۱۷ زمان اوج مصرف برق است و از این رو همواره به مشترکان توصیه شده تا استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی، دور تند کولرهای آبی و کولرهای گاز را به قبل و یا بعد از این ساعت ها موکول کنند.

صادقی اضافه کرد: برای استفاده از وسایل سرمایشی مانند کولرهای گازی و اسپیلت‌ها نیز تنظیم دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه و سرویس بموقع آنها می تواند در کاهش مصرف برق این دستگاه کمک تاثیرگذاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا