سلامت

پیوند شریان‌های اصلی دست جوان قشمی/ تلاش ۴ ساعته برای جلوگیری از قطع عضو بیمار

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم قشم از تلاش ۴ ساعته تیم جراحی در پیوند شریان هایی اصلی دست جوان ۳۶ ساله قشمی در بیمارستان قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سید محمود احمدی گفت: این پیوند در شرایطی صورت گرفت که حضور فوق تخصص جراحی عروق برای پیوند نیاز بود اما با توجه به دانش و مهارت متخصص جراحی عمومی این مرکز و همچنین کادر درمان با تجربه بیمارستان از قطع عضو بیمار جلوگیری به عمل آمد.
متخصص جراحی عمومی و سرپرست تیم جراحی نیز درباره وضعیت بیمار و پیوند صورت گرفته گفت: پس از انتقال بیمار به بیمارستان در بررسی و معاینات پزشکی اولیه، دست آسیب دیده بیمار کاملاً سرد و نبضی وجود نداشت که علائم نشان دهنده آسیب شدید در شریان های اصلی (براکیال و رادیال) ناحیه ساعد دست بود.
دکتر مریم جعفری درباره شرایط اعزام بیمار به مرکز استان اظهار داشت: اگر تصمیم به اعزام بیمار به مرکز استان گرفته می‌شد با توجه به شرایط جغرافیایی جزیره قشم و زمان بر بودن اعزام، به طور حتم منجر قطع عضو می‌شد لذا با توجه به فرصت محدود به جهت جلوگیری از این اتفاق به سرعت اقدامات اولیه درمانی شروع و بیمار به اتاق عمل انتقال داده شد.
متخصص جراحی بیمارستان قشم پیوند انجام شده را موفقیت آمیز خواند و افزود: این عمل از ساعت ۱ بامداد شروع و مدت ۴ ساعت به طول انجامید و در آن عروق و شریان‌های قطع شده پیوند داده شد که پس از ۴ ساعت از انجام عمل جراحی نبض عضو لمس و خونرسانی مجدد صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا