اجتماعی

۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار لیتر آب در قشم و روستای باسعیدو تولید شد

 مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم از تولید ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار لیتر آب از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر قشم و روستای باسعیدو در آخرین نقطه این جزیره از سوی این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، شهرام داوری اظهار داشت: این رقم تولید آب در شهر قشم و روستای باسعیدو نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل که ۲ میلیارد و ۲۲۵ هزار و ۸۰۰ لیتر بود با رشد ۱۶ درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده ۶۴۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب تولیدی تصفیه خانه های فاضلاب شهر قشم است که نسبت به ۵۶۷ هزار و ۶۱۷ متر مکعب تولیدی در سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۶۴۳ متر شبکه آب در شهر قشم و روستاهای تابعه آن احداث شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با یکهزار و ۳۹۰ متر افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

داوری احداث شبکه های فاضلاب در جزیره قشم را از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۶۸۰ متر عنوان کرد و گفت: در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ احداث این شبکه ها ۷۲۲ متر بود که در چهار ماهه گذشته از سال جاری این میزان ۲ و سه دهم برابر رشد داشته است.

وی با تشریح طرح های در دست اقدام این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۲ گفت: احداث خط انتقال آب از شرکت قشم مولد به مخازن ذخیره شهر بندری درگهان به طول ۱۶ کیلومتر با توجه به کسری و اهمیت تامین آب این شهر، از دیگر طرح های صنعت آب، برق و تاسیسات شهری قشم است که امکان تامین روزانه تا ۱۰ هزار متر مکعب از شرکت قشم مولد را خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم افزود: این شبکه با لوله چدن داکتیل با قطر ۴۰۰ میلی متر در محور تعیین شده با تامین اعتبار اولیه به مبلغ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

داوری بیان کرد: طرح تهیه و مونتاژ آب شیرین کن پنج هزار متر مکعبی به روش اسموز معکوس RO در سایت آب و برق و تاسیسات قشم با توجه به افزایش جمعیت این شهر و نیاز مبرم به افزایش تولید آب شرب با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال دومین طرح در دست اقدام این شرکت است که باعث افزایش ۲۵ درصدی تولید می شود.

وی از پایان طرح تهیه و مونتاژ آب شیرین کن هزار و ۲۰۰ متر مکعبی روستای باسعیدو با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریالی در خرداد ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: مشابه این طرح با نصب کردن قطعات یک آب شیرین کن ۱۸۰ متر مکعبی با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال در روستای دوستکوه جزیره قشم در حال اجرا است و تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم اجرای طرح های برنامه ریزی طراحی و نصب آب شیرین کن سه هزار متر مکعبی با توجه به افزایش جمعیت شهر قشم و نیاز مبرم به افزایش تولید آب شرب با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و اجرای طرح زیر ساخت شهرک گلستان را در راستای توسعه شبکه آب و فاضلاب با یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های در دست اقدام این شرکت عنوان کرد.

داوری اعلام کرد: طرح هوشمند سازی شبکه آب و فاضلاب شهر قشم از دیگر برنامه های این شرکت در سال جاری است که پس از بازدید از سیستم هوشمند اجرا شده در شهر مشهد مقدس و رویت مزایای این طرح مناقصه عمومی صورت پذیرفته و قرار داد اجرای آن به صورت EPC با هزینه ۴۵۰ میلیارد ریال با مجری این طرح در حال انعقاد است.

وی با اشاره به آغاز احداث مُدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ایران زمین در شهر قشم گفت: با توجه به طراحی صورت گرفته و اجرای دو مُدول اولیه و افزایش تولید فاضلاب شهری، نیاز مبرم به اجرای مُدول سوم ضروری بود که مطابق مُدول های قبلی با ظرفیت هزار متر مکعب با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا