اقتصادیبین الملل

۴۵ هزار تُن قیر از قشم به چین صادر شد

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از پهلوگیری نخستین کشتی سنگین در اسکله حَرّا این جزیره برای بارگیری و صادرات ۴۵ هزار تُن قیر تولید شده در این منطقه آزاد به مقصد کشور چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مختار گرشاسبی روز سه شنبه اظهار داشت: این نخستین شناور در مقیاس تُناژ سنگین برای بارگیری محموله صادراتی در قشم است.

وی ادامه داد: از فروردین ماه سال جاری تا به امروز چندین کشتی برای بارگیری کالاهای تولیدی صادراتی وارد اسکله‌های حَرّا و کاوه منطقه آزاد قشم شده‌اند و عملیات بارگیری و صادرات را انجام داده‌اند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به آبخور مناسب (بین ۱۹ تا ۲۳ متر) در اسکله‌های حَرّا و کاوه، امکان پهلوگیری کشتی‌های سنگین و با تُناژ بالا تا ۱۰۰ هزار تُن در این اسکله ها وجود دارد.

گرشاسبی با اشاره به پهلوگیری کشتی ۴۵ هزار تُنی در اسکله نفتی حَرّا با هدف انجام صادرات قیر، تصریح کرد: این نخستین کشتی سنگین است که در اسکله‌های منطقه آزاد قشم با هدف انجام صادرات پهلوگیری کرده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته این روند ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته جهت تسهیل و توسعه صادرات، برای افزایش میزان صادرات منطقه آزاد قشم از محل تولید این منطقه آزاد برنامه صادرات ۵۰۰ میلیون دلار تا پایان سال برای این منطقه هدف‌گذاری شده است.

سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۲ میلیون دلار از محل تولید منطقه آزاد قشم به خارج از کشور صادرات انجام شده و همچنین از ابتدای سال جاری تا ۲۰ خردادماه حدود ۸۵ میلیون دلار صادرات انجام گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا