سلامت

دامپزشکی قشم بر ذبح ۱۷۴ راس دام در عید قربان نظارت کرد 

 رییس اداره دامپزشکی قشم با اعلام اجرایی شدن طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر سلامت دام‌های نذری گفت: ۱۷۴ راس دام قربانی اعم از گاو، گوسفند، بُز و شتر تحت نظارت و بازرسی گروه های دامپزشکی این شهرستان مرزی در روز عید قربان ذبح شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد صدیق ارم با اشاره به اینکه نیروهای اداره دامپزشکی این شهرستان مرزی به صورت رایگان خدمات مورد نیاز مردم در تایید سلامت دام را در روز عید قربان ارایه کردند، افزود: این اداره با بسیج نیروها و امکانات خود از جمله ۱۰ گروه ثابت و سیار متشکل از پرسنل فنی و متخصص به همراه یک ناظر شرعی اقدام به انجام بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی دام های قربانی در سراسر این جزیره کردند.

وی با اعلام اینکه با انجام این نظارت ها، موارد ضبطی و غیرقابل مصرف لاشه دام ها جداسازی، ضبط و معدوم سازی شده است، گفت: ۱۷۴ لاشه گوسفند، بُز، گاو و شتر در روز عید قربان بازرسی شده است.

رییس اداره دامپزشکی قشم ادامه داد: استقبال و همکاری قشموندان و جزیره نشینان با گروه های بازرسی بهداشتی و شرعی دامپزشکی این شهرستان مرزی در عید قربان چشمگیر بود.

گاو مبتلا به آلودگی انگلی در کشتارگاه دام رمکان معدوم شد

ارم از معدوم سازی یک لاشه ۲۰۰ کیلویی گاو مبتلا به آلودگی انگلی در کشتارگاه دام رمکان خبر داد و اضافه کرد: این لاشه گاو پس از تایید از حیث ابتلا به بیماری یادشده، به صورت بهداشتی در کشتارگاه معدوم شد.

وی معدوم سازی لاشه های غیر بهداشتی دام را اقدامی در جهت افزایش سلامت و امنیت غذایی جامعه و قشموندان عنوان کرد.

رییس اداره دامپزشکی قشم از عموم قشموندان درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا