سلامت

حمایت از نیازمندان هدف اصلی اعزام کاروان سلامت به جزیره قشم است

مدیرعامل انجمن حمایت های پزشکی بیماران بی بضاعت ایرانی گفت: حمایت از نیازمندان و محرومان روستاهای جزیره قشم از سوی پزشکان فوق تخصص و متخصص داوطلب و خیر عضو این انجمن هدف اصلی اعزام کاروان سلامت به روستای ریگو سرزمین آب و آفتاب برای ارایه خدمات عام المنفه و رایگان درمانی است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، امیر سیروس سعیدی  در خصوص اعزام نخستین کاروان سلامت به روستای ریگو جزیره قشم، افزود: حمایت از نیازمندان و محرومان جامعه دارای پیشینه ای طولانی به اندازه تشکیل نخستین اجتماعات بشری و امری است که در فطرت انسان های آزاده نهفته است.

وی ادامه داد: تمامی ادیان الهی، انسان را موجودی مسوول در برابر موضوعات مختلف معرفی می کنند و دین مبین اسلام هم دستگیری از نیازمندان، نیکی به ستم دیدگان، امداد به آسیب دیدگان و در راه ماندگان و دلجویی از بی پناهان را همواره مورد تاکید قرار داده است.

مدیرعامل انجمن حمایت های پزشکی بیماران بی بضاعت ایرانی توضیح داد: خدمات رسانی و ارایه خدمات بهداشتی، درمانی و حمایتی به همنوعان با توجه به نام گذاری انسان به عنوان خلیفه خداوند بر روی زمین در ذات بشر و انسان های با عاطفه و مهربان نهفته شده است.

سعیدی اضافه کرد: این کاروان سلامت با نیاز سنجی های صورت گرفته از سوی مدیران میدانی و عملیاتی این انجمن حمایت های پزشکی، داوطلبان جمعیت هلال احمر، فرمانداری شهرستان مرزی قشم، بخشداری شهاب و شورای اسلامی و دهیاری روستای ریگو و با هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان، سازمان منطقه آزاد و بیمارستان خلیج فارس روستای جی جیان به دلیل نیازهای شدید مردم جامعه محلی و جزیره نشینان به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به این جزیره اعزام شده است.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی این انجمن، نخستین کاروان سلامت مستقر در دبستان آزادی روستای ریگوی جزیره قشم به منظور پایش و تامین سلامت جامعه محلی این روستا و سایر روستاهای بخش شهاب متشکل از ۱۷ پزشک فوق تخصص قلب، فوق تخصص زنان، فوق تخصص ریه، فوق تخصص گوارش و کبد، متخصص داخلی مغز و اعصاب، متخصص چشم، متخصص داخلی، متخصص پوست، متخصص ارتوپد، جراح مغز و اعصاب، جراح عمومی، اپتومتریست، روانپزشک و ماما به منظور درمان بیماران و نیازمندان وارد جزیره قشم شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت های پزشکی بیماران بی بضاعت ایرانی اعلام کرد: این کاروان سلامت در مدت زمان حضور خود در جزیره قشم به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم بخش شهاب و بیماران مراجعه کننده از روستاهای غرب این جزیره خواهد پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا