هواشناسی

شهروندان از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی هرمزگان خودداری کنند

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به ناپایداری‌های جوی در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب (یکشنبه) در ارتفاعات استان هرمزگان به ویژه ارتفاعات شرقی توصیه می شود شهروندان در ساعت های یادشده از رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع استان خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد کاملی دیرستانی روز یکشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، در سواحل دریای عمان افزایش سرعت باد و در ارتفاعات استان هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است.

وی ادامه داد: آسمان استان هرمزگان صاف در مناطق ساحلی قسمتی ابری، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می شود، احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: خلیج فارس نسبتا آرام و دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی متلاطم خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: وزش بادهای جنوب شرقی و تلاطم دریای عمان و منطقه جاسک تا روز دوشنبه (۲۹ خرداد) تداوم خواهد داشت.

وی گفت: از لحاظ دمایی از روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) روند افزایشی دما مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۹ درجه و ۸۹ درصد و شهر قشم را ۳۰ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا