ورزشی

۴۰۰ مدرس غواصی در کشور فعالیت می کنند

رییس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: ۴۰۰ مدرس غواصی به صورت سازمان یافته در کشور برای آموزش به علاقه مندان این رشته ورزشی جذاب و مفرح مشغول فعالیت هستند.

سهیل سادات الحسینی در حاشیه برگزاری نخستین دوره همسان سازی ویژه مدرسان غواصی «CMAS» سطح یک، ۲ و سه ستاره سراسر کشور زیر نظر مدرسان فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌های رشد سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد.

وی گفت: نخستین دوره همسان سازی مدرسان غواصی کشور با حضور حدود ۱۰۰ نفر از مدرسان غواصی سراسر کشور به میزبانی هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

رییس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی ادامه داد: در این دوره آموزشی مباحث حقوقی، احیای مقدماتی حیات و مدیریت اکسیژن و استانداردهای آموزشی مجاز برای مدرسان یک تا سه ستاره غواصی با حضور مدرسان ارشد فدراسیون نجات غریق و غواصی از جمله طناز طریقت، مژگان شکوری، سلوی پدری، مهراد اوسپید مدرسان ارشد و حامد آریانفر مدرس حقوقی فدراسیون غواصی آموزش داده شد.

سادات الحسینی توضیح داد: بر اساس اعلام فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور حضور تمامی مدرسان غواصی فدراسیون جهانی CMAS در این دوره آموزشی برای دریافت و یا تمدید مجوز فعالیت سالیانه ضروری است.

وی در پاسخ به این سوال که مهم ترین برنامه کمیته غواصی در سال جاری چیست، گفت: بالا بردن سطح کیفی دوره های آموزشی مطابق با استانداردهای به روز دنیا از مهم ترین تدابیر امسال این کمیته است.

رییس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی در پاسخ به این سوال که در سال جاری چه برنامه ای را برای حضور در مسابقات جهانی و بین المللی دارید، اظهار کرد: در قسمت مسابقات غواصی در استخر در نظر داریم بعد از برگزاری مسابقات در داخل کشور در مسابقات جهانی نیز شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سواحل قشم محل مناسبی برای انجام ورزش های آبی و دریایی به ویژه غواصی و نظایر آن است، افزود: سواحل زیبای قشم توانمندی بالایی برای برگزاری مسابقات غواصی و دوره های آموزشی دارد که با توجه به سایت های غواصی زیبایی که دارد مرکز مناسبی برای آموزش دوره های مختلف غواصی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا