اقتصادی

۳۶ میلیون پست لارو میگو در استخرهای قشم ذخیره سازی شد

رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: ۳۶ میلیون قطعه پست لارو میگو در ۲۳۵ استخر پرورش میگو در این جزیره ذخیره سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد صدیق ارم اظهار داشت: فصل ذخیره سازی پست لارو در سایت های پرورش میگو جزیره قشم از اسفند سال گذشته آغاز و تا پایان تیرماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۴ شرکت پرورش میگو موجود در این جزیره ۹ شرکت فعالیت خود را آغاز و پنج شرکت باقیمانده نیز آمادگی فعالیت خود را به منظور ذخیره سازی از تیرماه اعلام کرده اند.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: در ذخیره سازی این دوره در مجموع ۲۳۵ استخر با حدود ۳۶ میلیون قطعه لارو میگو به طور کامل انجام شده که همه لاروهای یادشده بعد از کنترل و آزمایش های تایید سلامت در خصوص بیماری لکه سفید میگو و بیماری Ahpnd و منفی بودن نتایج با شرایط مناسب و گواهی حمل دامپزشکی، از مراکز تکثیر به مزارع پرورشی مربوط حمل و ذخیره سازی شده اند.

ارم با اشاره به اینکه در طول دوره پرورش این لاروها، از غذاهای مجاز میگو که با گواهی حمل بهداشتی و بعد از آزمایش های مربوطه حمل و در محل نگهداری می شوند، غذا دهی انجام می شود، گفت: میگوهای پرورشی پس از طی کردن دوره پرورش برای عمل آوری و صادرات به شرکت های مجاز داخل شهرستان قشم و استان هرمزگان حمل و عملیات عمل آوری و انجماد آنها تحت نظارت های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی صورت می پذیرد.

وی اظهار کرد: در نهایت با انجام آزمایش های مربوطه و مجاز بودن مصرف انسانی و صادرات، اجازه توزیع محموله های تولیدی داده می شود.

میگو از جانوران آبزی است که جزو شاخه بندپایان و رده سخت پوستان است.

میگو ها انواع گوناگونی دارند که در آب شور و شیرین و هم در مناطق گرم و سرد یافت می شوند.

بیش از ۳۰۰ گونه از آنها در سر تا سر جهان وجود دارند که میگوهای موجود در آب های خلیج فارس و دریای عمان از نوع گرمسیری است.

میگوی ببری و موزی، میگوی ریز یا خنجری و میگو سرتیز از میگوهای موجود در آب های قشم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا