محیط زیست

جمع‌آوری زباله‌های اسکله گورزین به مناسبت روز محیط زیست

جمعی از دوست‌داران محیط زیست به مناسبت روز محیط زیست اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها از اسکله گردشگری گورزین کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، بشیر چری، دهیار روستای گورزین امروز با اشاره به فرارسیدن هفته محیط زیست گفت: جمعی از دوست‌داران محیط زیست به مناسبت روز محیط زیست اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها از اسکله گردشگری گورزین کردند.

وی افزود: بدین منظور قسمت‌های ساحلی و جنگل‌های حرای این اسکله از زباله پاکسازی شدند.

دهیار روستای گورزین در ادامه عنوان کرد: از اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم نیز بابت همکاری‌ در جمع‌آوری این زباله‌ها کمال تشکر و قدردانی دارم.

پنجم ماه ژوئن مصادف با پانزدهم خردادماه در سراسر جهان به عنوان روز محیط زیست شناخته می‌شود.

وی گفت: اسکله تفریحی روستای گورزین به عنوان یکی از استاندارد ترین اسکله های گردشگری جزیره قشم از لحاظ زیبایی، داشتن فضا و تنوع شناورهای مختلف است که گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این روستا می توانند در کنار قایق سواری تفریحی و پرنده نگری در نخستین برج پرنده نگری شناور جزیره قشم در جنگل های دریایی حَرّا از سایر تفریحات آبی موجود بر روی این از جمله سوئیت های شناور، کایاک سواری، پدل بُرد و نظایر آن نیز استفاده کنند.

دهیار روستای گورزین جزیره قشم افزود: مردم و جامعه محلی این روستا در نوروز سال ۱۴۰۲، میزبان ۶۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی برای دیدن جاذبه های جنگل های حَرّا بودند.

گورزین که در گویش محلی به نام کورزین و گاهی کوردین هم تکلم می شود از نظر موقعیت جغرافیایی تقریبا در مرکز جزیره قشم قرار دارد و فاصله آن از مرکز شهرستان (شهر قشم – شرقی ترین نقطه جزیره) و روستای باسعیدو (غربی ترین نقطه جزیره) افزون بر ۶۰ کیلومتر است و از نظر تقسیمات کشوری تابع بخش مرکزی شهرستان قشم محسوب می شود.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰ نفر در قالب ۵۰۲ خانوار در روستای گورزین از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم زندگی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا