اخبار مهماقتصادی

قشم تا پایان سال ۱۴۰۴ مشکل آب نخواهد داشت

مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم از رفع مشکل آب شرب شهر قشم و روستاهای اطراف آن، تا پایان سال ۱۴۰۴ با بهره برداری از سیستم آبشیرینکن ۱۰ هزار متر مکعبی بخش خصوصی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار “خبر قشم”، افشار فتح‌الهی در آئین کلنگ زنی سیستم آبشیرینکن ۱۰ هزار متر مکعبی که با حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و مقامات قضایی استان هرمزگان و مسئولان قشم انجام شد، اظهار داشت: این‌ پروژه مهم با ۲۵۵ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، موجب رفع مشکل آب شرب شهر قشم و روستاهای اطراف تا پایان سال ۱۴۰۴ خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه آب مهمترین‌ نیاز مربوط به زیرساخت‌های اساسی قشم است، افزود: خادمان مردم در استان هرمزگان و قشم با جدیت دنبال حل مشکل آب شرب مردم این جزیره هستند و امروز با سرمایه‌گذاری گروه “فرآب” کلنگ افزایش تولید آب شرب شهر قشم از ۲۰ هزار متر مکعب در روز به ۳۰ هزار متر مکعب، به زمین زده شد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، یک‌ گروه علمی کشوری هم در حال بررسی پروژه احیای باغات و کشاورزی قشم بر مبنای نقشه‌های هوایی سال ۱۳۴۶ هستند که نشان می‌دهد در آن دوره زمانی، قشم از موقعیت خوب کشاورزی برخوردار بوده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم با دستیابی به امکاناتی که در گذشته برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی قشم وجود داشته بتوانیم بار دیگر قشمی سرسبز را با توسعه باغات و کشاورزی ایجاد کنیم.

شایان ذکر است در این آئین، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور، مجتبی قهرمانی رئیس دادگستری استان هرمزگان، علیرضا احمدی منش دادستان هرمزگان، امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب قشم، فرماندار این شهرستان و جمع دیگری از مسئولان قشم و سازمان‌ منطقه آزاد حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا