اجتماعی

بازدید دادستان قشم از روند تولید و توزیع آب در قشم

امید مهدوی مجد، دادستان قشم از روند تولید و توزیع آب در شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم بازدید به عمل آورد.
به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم در خصوص بازدید دادستان از نحوه فعالیت شرکت، اظهار کرد: در این بازدید تمامی اطلاعات مورد نیاز درخصوص ظرفیت و میزان آب تولید شده و مقدار مصرف شهر قشم، مسکن مهر و روستاهای اطراف و همچنین مازاد مصرفی که بر اثر حضور انبوه گردشگران ایجاد شده به دادستان ارائه شد و همچنین فعالیت تمام دستگاه های شرکت با حداکثر ظرفیت مورد بازدید قرار گرفت.
شهرام داوری ادامه داد: سال گذشته با دستور ویژه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص کمک به اداره آب و فاضلاب روستایی در خصوص تامین آب درگهان و روستاهای اطراف قشم مقرر شد، آب مسکن مهر که قبلا توسط درگهان تامین می شد و روستاهای طولا، حمیری، کابلی، دفاری و تلمبو با استفاده از ظرفیت شهر قشم تامین شود.
به گفته داوری هم اکنون، شهر قشم، مسکن مهر و 5 روستای نامبرده نزدیک به 80 هزار نفر جمعیت دارند و توانایی تامین آب برای 110 هزار نفر در شرکت آب، برق و تاسیسات وجود دارد اما با توجه به افزایش نسبت سفرهای نوروزی و ماندگاری مسافران در قشم، هم اکنون با کمبود آب روبرو هستیم و امیدواریم در چند روز آینده به نقطه ثبات برسیم.
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم یادآور شد: با توجه به کمبود آب در شهر درگهان، گردشگران اقامت در شهر قشم را ترجیح می دهند و این ازدحام موجب افزایش بی سابقه مصرف آب در قشم شده است.
وی با اشاره به اینکه حضور گردشگران در جزیره قشم رشد 35 درصدی داشته است، تصریح کرد: نباید فراموش کرد ورود بی سابقه گردشگر و کمک این شرکت به اداره آب و فاضلاب روستایی در تامین آب روستاها موجب شده تا در چند روز گذشته مشکل کمبود آب در شهر وجود داشته باشد و از همه قشموندان و گردشگران درخواست داریم از مصارف غیرضرور خودداری کنند تا با همکاری و همدلی این مشکلات در اسرع وقت برطرف شود.
بنابراین گزارش، رعایت الگوی مصرف در روزهایی که چندین برابر جمعیت اصلی، گردشگر به جزیره وارد شده می تواند راهگشای بخشی از مشکلات باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا