اخبار مهمگردشگری

رشد حضور گردشگران بدون ایجاد ازدحام

رییس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: اجرای موفق طرح شبکه گردشگری سبب شد با وجود افزایش 20 درصدی ورود گردشگران به این جزیره از ایجاد ازدحام در 2 شهر قشم و درگهان جلوگیری شود.
به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، ایوب زارعی با بیان این مطلب افزود: ورود بیش از 175 هزار گردشگر به جزیره قشم در 5 روز اخیر (25 تا 29 اسفند 1401) به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال 1400 دارای 20 درصد رشد است اما با این وجود شاهد ایجاد ازدحام در 2 شهر قشم و درگهان نیستیم.
رییس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: این مهم دارای دلایل مختلفی است که اجرای موفق طرح ایجاد شبکه گردشگری مهمترین علت آن است.
زارعی گفت: توجه به زیرساخت‌ها در مناطق روستایی، ساماندهی سایت های گردشگری و معرفی هدفمند جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی جزیره قشم در کنار ترویج بوم‌گردشگری از دیگر علت‌ها به شمار می رود.
وی بیان کرد: این اقدامات علاوه تمرکززدایی از شهرهای قشم و درگهان باعث بالا رفتن زمان ماندگاری گردشگران در جزیره قشم شده است و مهمانان نورزی می توانن برای حضور حداقل 5 روزه برنامه‌ریزی کنند.
رییس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمپ پارک‌های آفتاب2 و مهتاب در ساحل جنوبی، شهرهای سوزا، لافت و طبل و روستای سلخ نسبت به سایر اماکن، ظرفیت پذیرش بیشتری داشته و آماده میزبانی مطلوب از گردشگران هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا