اخبار مهمگردشگری

آماده پذیرش از 1.5 میلیون گردشگر هستیم

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با تدابیر انجام شده، جزیره قشم برای میزبانی از 1.5 میلیون گردشگر در تعطیلات نوروزی 1402 آماده است.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، افشار فتح‌الهی با بیان این مطلب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که با حضور سید محمد خسینی معاون امور مجلس رییس جمهوری برگزار شد، افزود: با توجه به روند روبه رشد سفر گردشگران به قشم، پیش‌بینی می‌شود آمار ورود گردشگران جزیره در نوروز امسال به یک‌ میلیون ۳۰۰ و یا یک‌‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: آمار ورود گردشگر در 11 ماهه گذشته از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشانگر رشد 60 درصدی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مهمترین ورودی جزیره قشم مسیر دریایی بندر پل به لافت است و ورود و خروج گردشگر از طریق این بنادر با خودرو و حمل آن توسط شناورهای لندینگ کرافت انجام می‌شود که در سال گذشته شاهد صف‌ تا حدود 8 کیلومتری و ترافیک سنگین بودیم.

او ادامه داد: امسال با ۶۰ میلیارد تومان اسکله‌های پل و لافت را با هدف تسهیل در انتقال خودرو مسافران توسط شناورهای لندینگ‌کرافت‌ها، لایروبی کردیم به طوری‌که هم‌اینک شرایط برای پهلوگیری همزمان ۸ شناور فراهم شده است.

به گفته وی، اصلاح لاین بندی‌ها و خدمات جانبی نظیر بروزرسانی نمازخانه و سرویس بهداشتی از دیگر خدمات انجام شده در حوزه عمرانی این بنادر به عنوان گلوگاه اصلی ورود به قشم است.

فتح‌الهی از قشم به عنوان مقصد سفرهای خانوادگی نام برد و گفت: جزیره در طول سال میزبان انبوه میهمانان و گردشگران به ویژه خانواده‌هاست.
او با اشاره به فعالیت 100 بوم‌گردی، هتل‌ها و مهمانسراها در این جزیره، تصریح کرد: علاوه بر تخت‌های اقامتی هتلینگ، کمپ پارک‌هایی در سراسر جزیره برای اسکان موقت و چادر زدن مسافران دایر شده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با بیان اینکه سال گذشته 8 برابر جمعیت ساکن در قشم، مسافر وارد این جزیره شده بود، افزود: امسال تدابیری برای پیشگیری از کمبود مایحتاج عمومی مردم گرفته شده و امیدواریم با هیچ مسکلی مواجه نشویم.

وی گفت: نوروز 1402 در حوزه فرهنگی سال ویژه‌ای خواهد بود و با توجه به فرهنگ غنی جامعه محلی کاملا متعهد قشم، پیام های موثری جهت انتقال فرهنگ مردم این‌ جزیره و آگاهی بخشی به مسافران طراحی شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم، 55 غرفه فرهنگی در اماکن مختلف جزیره مستقر شده که در بخش های مشاوره، فروش محصولات فرهنگی عفاف و حجاب، مد و لباس اسلامی، ارائه صنایع دستی، پرسمان دینی و کودک و نوجوان فعال هستند.
وی بادآور شد: برای شادی و نشاط هموطنان از 29 اسفند در 2 نقطه کنسرت ها آغاز می شود و همچنین در 12 نقطه نیز جشنواره های متناسب با زیست بوم جزیره دایر است.
فتح الهی با بیان اینکه هیچگونه تهدید امنیتی در جزیره وجود ندارد، گفت: با توجه به حجم گردشگر مد نظر قرار دادن حوزه امنیتی یک اولویت است و در همین راستا دوربین های رصد و پایش جزیره فعال شده و در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا