گردشگری

توسعه زیرساخت های بنادر لافت و پهل با اعتبار 562 میلیارد ریال

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه زیرساخت های عمرانی بنادر لافت و پهل با اعتباری بالغ بر 562 میلیارد ریال با هدف ارائه خدمات بهتر به گردشگران نوروزی و ساکنان جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، سید محمد قدسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: لایروبی اسكله بندر پهل به حجم 80 هزار مترمكعب با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال انجام شده است.
وی ادامه داد: با انجام عملیات لایروبی این اسکله، ظرفيت پهلوگيری لنديگ كرافت ها در زمان جذر كامل دریا 300 درصد افزايش پیدا خواهد کرد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: عملیات آسفالت مسيرهای ورود و خروج اسكله به مساحت 20 هزار مترمربع با اعتبار 80 ميليارد ریال، دیگر پروژه زیرساختی است که پس از 7 سال در محدوده بندر پهل اجرایی شد.
به گفته قدسی؛ لاین بندی و جدول كشی مسيرهای ورودي به طول حدود 4 كيلومتر، ساخت و نصب تابلوهاي تعيين مسير و اصلاح سكوهاي پيش ساخته اسكله مجموعا به ارزش 38 میلیارد ریال بخشی از اقداماتی است که با هدف مديريت و نظم بخشی خودروها توسط معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اجرا شده است.
وی تصریح کرد: كاشت نخل، هرس فضاي سبز، نورپردازی و رنگ‌آميزی جداول و نماسازی اطاقک های اخذ عوارض نیز با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال دیگر اقدامات اجرایی شده در بندر پهل را تشکیل می دهد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: تعريض مسيرهای ورود و خروج و بهسازی سكوهای پيش ساخته اسكله به ارزش 10 ميليارد ریال بخشی از عملیات زیرساختی در محدوده بندر لافت می باشد.
وی با اشاره به دیگر اقدامات زیرساختی انجام شده در بندر لافت، اضافه کرد: ساخت و نصب تابلوهای تعيين مسير (تابلوهای اطلاعاتی و راهنما) و همچنین ايجاد روشنايی خروجی اسكله لافت بطول يك كيلومتر با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال صورت گرفته است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های عمرانی و خدماتی در بنادر لافت و پهل یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم برای خدمات رسانی بهتر به گردشگران و ساکنان جزیره است با دستورات ویژه مدیرعامل این سازمان با سرعت و در زمانی کوتاه اجرایی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا