اقتصادیگردشگری

قشم از موقعیت ویژه اقتصادی و گردشگری برخوردار است

سفیر ایران در کشور قزاقستان با بیان اینکه جزیره قشم از موقعیت ویژه اقتصادی و گردشگری مناسبی برخوردار است، گفت: در صورت اطلاع رسانی دقیق از مزایای نگین خلیج فارس این جزیره، یکی از نقاط جذاب برای سرمایه گذاران قزاقستانی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، این مطلب را «علی اکبر جوکار» در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان و اظهار داشت: قشم سرزمین مواهب بی شمار است و انعقاد تفاهم‌ نامه‌ های مشترک بین ایران و قزاقستان را در حوزه های نفت، شبکه ریلی و حمل‌ و نقل جنوب کشور و سرمایه گذاری مشترک در توسعه بندری را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در تابستان سال آینده رویدادی به عنوان هفته قشم در شهرهای بزرگ قزاقستان برگزار کنیم تا گردشگران این کشور با جاذبه های بزرگ ترین جزیره دریای پارس در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس بیشتر آشنا شوند.

در ادامه این دیدار افشار فتح الهی در تشریح ویژگی های جزیره قشم گفت: موقعیت راهبردی قشم در خلیج فارس و قرار گرفتن در یکی از مهمترین آبراهه های بین المللی و کریدور شمال به جنوب این جزیره را به یکی از نقاط جذاب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای توسعه مسیر ترانزیت کالا و اقتصاد دریا محور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به به موقعیت ویژه قشم در مسیر ترانزیت کالا، اضافه کرد: بندر بین المللی کاوه یکی از زیرساخت های مهم موجود کشور در توسعه تجارت دریایی است و با احداث پل خلیج فارس در آینده نزدیک اقتصاد جزیره دچار تحول فراوانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: همچنین وجود ژئوپارک جهانی قشم، نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی به ویژه گردشگران قزاق دارد و این جزیره زیبا از جاذبه های بی نظیری به منظور افزایش گردشگری خارجی برخوردار است.

به گفته فتح الهی در نشست با سفیر قزاقستان رایزنی های خوبی برای توسعه همکاری ها انجام شده و برای عملی کردن نتیجه این مذاکرات در حال برنامه ریزی هستیم.

این جلسه، پس از دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اَسخَت اورازبای سفیر قزاقستان، بین افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان و علی اکبر جوکار سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان به منظور پیگیری رایزنی های انجام شده و گسترش همکاری ها برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا