فرهنگی هنری

شب موسیقی قشم در تهران/طنین آوای موسیقی قشم در جشنواره فجر

شب موسیقی قشم با حضور افشار فتح‌الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، منصور آرامی رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان، مهدی سلامتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، محمد اله یاری‌ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزاد عبدی، دبیر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، مهدی سلامتی درباره برگزاری این برنامه هنری گفت: هنرمندان پیشکسوت و جوان جزیره قشم با آوای جفتی استاد علی چرخی نفر و نوای دلنشین استاد محمد منصور وزیری با عود نوازی گروه انجمن موسیقی قشم، در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به اجرای برنامه رویداد شب موسیقی قشم پرداختند.
وی ادامه داد: در بخش دیگری از رویداد شب موسیقی قشم شاهد برگزاری آیین حنا بندان و زار با اجرای گروه زاروگه و اجرای آیین لیوا بودیم که مورد استقبال حاضران در این مراسم قرار گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این رویداد هنری برای اولین بار در تاریخ موسیقی قشم اتفاق افتاده است و با هنرنمایی افزون بر 35 نفر از هنرمندان قشم و هرمز به اجرا درآمد.
سلامتی در پایان خاطرنشان کرد: موسیقی محلی جزایر هرمزگان به ویژه قشم که از دل آداب و رسوم کهن و فرهنگ غنی مردم این جزایر برآمده است و رویداد شب موسیقی قشم با استقبال گرم تماشاگران و حاضران در تالار رودکی تهران روبرو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا