حوادث

رفع تصرف ۲۰ قطعه از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم/ اعاده بیش از ۹۸ میلیارد ریال به بیت المال

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۲۰ قطعه از اراضی ملی و دولتی در مناطق مختلف جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”،رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۲۰ قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و دویست و هشتاد و چهار متر مربع در مناطق مختلف جزیره قشم خبر داد.

مجتبی قهرمانی با اشاره به تخریب مستحدثات غیرمجاز در این اراضی نیز خاطرنشان کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهرهای درگهان، سوزا و لافت و روستاهای ملکی، طبل، رمچاه و سهیلی قرار داشت.

وی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۹۸میلیارد و هشتصد و سی و چهار میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از سپری شدن مراحل قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد با همکاری دریابانی و نیروی انتظامی طی دو ماه اخیر به مرحله اجرا درآمده است.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: پرونده‌هایی که در ارتباط با تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان هرمزگان تشکیل و مطرح می گردد با جدیت و سرعت رسیدگی می شوند و این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی امکان برخورد سریع و به موقع با متصرفان غیر قانونی و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی و عرصه های طبیعی را فراهم می‌ سازد و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات در این خصوص است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا