گردشگری

آغاز عملیات لایروبی اسکله‌های لافت و‌ پهل

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات لایروبی اسکله های لافت و پهل همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، مهدی سندگل نظامی اظهار داشت: دستور تسریع در آغاز این عملیات لایروبی همزمان با بازدید هفته گذشته مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم از اسکله‌ های یادشده صادر و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجرایی شد.

وی ادامه داد: این عملیات لایروبی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال از سوی سازمان‌ منطقه آزاد قشم آغاز شده است که تا پیش از پایان سال به‌ اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم تصریح کرد: لایروبی اسکله‌ پهل با هدف تسریع در رفت و آمد خودروها که با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت صورت می پذیرد انجام شده و موجب ارایه خدمات بهتر و روان‌ تر به گردشکران می شود.

نظامی اضافه کرد: همه ساله بیش از ۶ میلیون رفت و آمد از سه مسیر دریایی (اسکله شهید حقانی به اسکله شهید ذاکری)، هوایی (فرودگاه ببن‌المللی قشم) و زمینی (محل ورود وسایل نقلیه سبک و سنگین از اسکله پهل به اسکله لافت) انجام می‌ شوند که سهم ورود مسافران از محل اسکله پهل به لافت، بیشترین اندازه را دارد.

براساس این گزارش، عملیات لایروبی اسکله های جزیره قشم هر چهار سال یکبار از سوی معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم انجام می شود.

اسکله بندرپهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین رفت و آمد شهروندان ۲ شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندر خمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت و آمد می‌ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا