اخبار مهماقتصادیایران

بزرگترین پروژه پرورش ماهی در قفس ایران در جزیره قشم افتتاح شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح بزرگترین پروژه پرورش ماهی در قفس ایران در جزیره قشم به منظور توسعه اقتصاد دریامحور و تحقق بیانیه گاوم دوم انقلاب، همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، افشار فتح الهی در آیین افتتاح این پروژه گفت: فاز اول پرورش ماهی در قفس شرکت اندیشه شیلات قشم واقع در روستای گامبرون- بندر سلخ قشم با 8 قفس و مجموع ظرفیت یک هزار تن به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: ظرفیت این پروژه در فاز نهایی با 40 قفس به 5 هزارتن خواهد رسید که در چشم انداز آینده به 10 هزارتن می رسد و دو گونه ماهی سی باس و سیبریم در این طرح پرورش داده خواهد شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: میزان سرمایه مورد نیاز برای بهره برداری این پروژه در فاز نخست 300 میلیارد ریال سرمایه در گردش ریالی و 870 هزار سرمایه ارزی در نظر گرفته شده است.
فتح الهی بیان کرد: برای بهره برداری از این پروژه در فاز نهایی نیز 5 هزار میلیارد سرمایه ریالی و 6 میلیون یورو سرمایه ارزی پیش بینی شده است.
به گفته رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح این پروژه علاوه بر ارتقای تولیدات شیلاتی جزیره و رونق اقتصادی نقش مهمی در ارزآوری و تامین امنیت غذایی کشور بازی خواهد کرد.
وی ادامه داد: این طرح درفاز نهایی برای 150 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.
فتح الهی توسعه و ایجاد ظرفیت 10 هزارتن ماهی، بومی سازی و ساخت شناوریهای پشتیبانی قفس و شناور غذادهی اتوماتیک، احداث مرکز تکثیر و تولید 20 میلیون قطعه بچه ماهی، احداث واحد عمل آوریو بسته بندی و احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان را جزو چشم اندازهای آتی این پروژه برشمرد.

در این آیین حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، سردار مارانی، فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آشوری تازیانی، احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حجتی، معاون وزیر اطلاعات و رییس سازمان حراست کل کشور و جمعی از مسئولان و مدیران انتظامی، اجرایی و قضایی و ائمه جمعه و علمای قشم و هرمزگان حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا