فرهنگی

پلاتو و خانه صنایع دستی قشم تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ساخت و افتتاح پلاتو هنرمندان حوزه تئاتر و خانه صنایع دستی در قشم تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم”، ادریس راموز بعدازظهر چهارشنبه 8 آذر ماه در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم، اظهار کرد: طراحی و ساخت پلاتو را آغاز شده و تا پایان سال به همراه خانه صنایع دستی و خانه هنرمندان قشم افتتاح می‌شود.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت ارتقای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم به اداره کل،فزود: براساس تفاهم نامه امضا شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اداره فرهنگ ارشاد اسلامی قشم هفته آینده به اداره کل ارتقا خواهد یافت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: باتوجه به پتانسیل موجود در قشم، مطالبات اهالی هنر این جزیره را با جدیت پیگیری کردیم و در نهایت این درخواست براساس یک تفاهم نامه مورد تائید وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی، معاونت حقوقی استان‌های این وزارت خانه و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت که هفته آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
به گفته وی، این رویداد نقش مهمی در فعالیت آینده اصحاب رسانه و فعالان هنری این جزیره خواهد داشت.
راموز تصریح کرد: مباحث مهمی همانند یارانه کتاب و نیازهای نویسندگان، برگزاری دوره‌های آموزشی و جشنواره‌ها را هم از طریق سامانه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کرده‌ایم که به نتایج خوبی رسیده‌ایم.
شایان ذکر است؛ با حضور فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی این وزارتخانه، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم و همچنین اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نشستی با اصحاب رسانه و فعالان هنری این منطقه آزاد در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم با هدف بررسی مسائل و مشکلات این فعالان برگزار شد./سحر مظفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا