اخبار مهماقتصادی

برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از تاریخ سوم تا پنجم بهمن ماه در جزیره قشم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی با اعلام این خبر گفت: این همایش با توجه به اهمیت مناطق آزاد در اقتصاد ملی و با هدف بازشناسی ظرفیت های سرمایه گذاری این مناطق و شکل دهی خوشه های جدید سرمایه‌گذاری برگزار می شود.
وی بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، توسعه بنادر، تحقق رویکرد اقتصاد دریامحور، ارتقاء ظرفیت های کریدور شمال جنوب، توسعه زیرساخت های و ایجاد روش های متنوع تامین مالی، ایجاد ارزش افزوده در تولیدات حوزه انرژی و تقویت رویکرد صادرات محور را از دیگر اهدفا برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
به گفته فتح الهی جزیره قشم با وسعت 1500 کیلومترمربع علاوه بر وجود جاذبه های طبیعی با وجود 17 میدان نفتی و گازی یکی از نقاط استراتژیک کشور در حوزه انرژی محسوب می گردد و سرمایه گذاری های خوبی نیز در این زمینه در حال انجام است و در استانه تبدیل شدن به هاب انرژی کشور می باشد.
وی تصریح کرد: انتخاب جزیره قشم به عنوان میزبان برگزاری این رویدا علاوه بر توسعه هرچه بیشتر حوزه انرژی هاب جدید انرژی کشور منجر به آشنایی بیشتر کارشناسان داخلی وخارجی با ظرفیت های قشم و سایر مناطق آزاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا