گردشگری

شرایط نامساعد جوی و دریایی اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی در محدوده جزیره هنگام، اسکله های گردشگری کندالو و شیب دراز برای تردد به این جزیره از ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه امروز – شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱ – به طور کامل تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، علی اشتری افزود: با توجه به شرایط یادشده پایش دریا به صورت مستمر انجام می‌گیرد و در صورت فراهم شدن شرایط، این اسکله‌ها فعال می‌شود.

وی از گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به جزیره زیبای قشم خواست تا در اسکله های گردشگری شیب دراز و کندالو تجمع نکنند.

پیش از این نیز محمد کاملی دیرستانی رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با هشدار زودهنگام هواشناسی دریایی – سطح نارنجی اعلام کرده بود: از عصر شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱ با شروع وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی در تنگه هرمز، مناطق دریایی قشم، هنگام و لارک بتدریج مواج و متلاطم می شود.

وی با توصیف سامانه وزرش باد و مواج شدن دریا، افزوده بود: با شدت گرفتن وزش باد در عصر و شب یکشنبه و دوشنبه (هفتم و هشتم فروردین ۱۴۰۱) و با شدت کمتر در روز سه شنبه(نهم فروردین) دریا در محدوده سواحل و جزایر متلاطم و طوفانی می شود.

وی توضیح داده بود: توصیه می شود طی این مدت شناورهای سبک و صیادی از تردد دریای خودداری کنند و برای شناورهای نیمه سنگین و مسافری تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرده بود: همچنین با توجه به شدت وزش باد و تندباد لحظه ای احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دیدافقی مورد انتظار است.

۹ اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا