اقتصادی

کلنگ پنجمین مرحله از مسکن جوانان جزیره قشم در ۸ روستا به زمین خورد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امیدواریم با همراهی تمام بخش های مرتبط با حوزه مسکن، شاهد سرعت گرفتن اجرا و تکمیل طرح مسکن جوانان جزیره قشم باشیم.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی در پنجمین مرحله از کلنگ زنی پروژه مسکن جوانان جزیره قشم در هشت روستا در محل روستای کووه ئی، اظهار داشت: طرح مسکن جوانان جزیره قشم در راستای اجرای سیاست نهضت ملی مسکن دولت مردمی سیزدهم، خدمتی بزرگ جهت رفع نیاز مسکن ساکنان جزیره است. 
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منطقه در جزیره قشم در کنار رفع مشکل مسکن آنها، دو وعده ای است که از نخستین روزهای آغاز فعالیت مدیریت جدید منطقه آزاد قشم برای اجرای آن برنامه ریزی صورت گرفته است و در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه همدلی و همراهی بخش های مختلف عامل تسهیل و تسریع اجرای پروژه عمرانی است، افزود: امیدواریم با همراهی تمام بخش های مرتبط با این حوزه، شاهد سرعت گرفتن اجرا و تکمیل طرح مسکن جوانان جزیره قشم باشیم. 
به گفته فتح الهی؛ در روزهایی که دشمنان به دنبال از بین بردن وحدت و القای ناکارآمدی بخش های مختلف هستند، مدیران و مسئولان باید با تمرکز و دقت بیشتری به فعالیت های خود بپردازند و به حاشیه ها توجهی نکنند. 
وی همچنین تاکید کرد: امروز ایجاد اختلاف و افتراق میان مردم به هر بهانه ای، حرکت در مسیر دشمن است و همه باید با اتخاذ تصمیمات درست مانع خوشحالی دشمنان شویم. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح مسکن جوانان، طی ماه های گذشته با همراهی و همکاری خوب دستگاه قضایی و مجموعه انتظامی شهرستان قشم شاهد مبارزه جدی با زمین خواری و بازگشت بخشی از اراضی از دست رفته به بیت المال هستیم. 
براساس این گزارش حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم گفت: همراهی مجموعه های مختلف برای اجرای پروژه مسکن جوانان جزیره قشم و همچنین اقدامات با ارزش جهت مقابله با زمین خواری و احیای اراضی، از فعالیت های مهم مدیریت منطقه آزاد قشم است که شایسته تقدیر می باشد. 
وی ادامه داد: در شرایط فعلی القا ناکارآمدی نظام و تزریق ناامیدی به مردم دسیسه دشمنان است که به دنبال حذف سرمایه های انسانی توانمند در درون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. 
امام جمعه شهرستان قشم در پایان گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند ایجاد همدلی و حفظ وحدت در جامعه باید تقویت شود و خوشبختانه مردم آگاه فعالیت ها و تلاش های مدیران دلسوز کشور را می بینند و فریب دشمنان را نمی خورند. 
همچنین سرهنگ حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز در این مراسم گفت: تسهیل شرایط برای تامین مسکن جوانان جزیره قشم یکی از اقدامات شایسته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم است که به عنوان یادگار از این دوران مدیریتی در تاریخ باقی می ماند. 
لازم به ذکر است، در پنجمین مرحله کلنگ زنی طرح مسکن جوانان جزیره به وسعت ۳۶۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، ۷۲۵ جوان در هشت روستای جزیره صاحب مسکن می شوند. 
طرح مسکن جوانان جزیره در روستای سرریگ به وسعت ۶۱ هزار مترمربع برای ۱۲۲ جوان، در روستای گیاهدان به وسعت ۳۴ هزار مترمربع برای ۹۸ تَن، در روستای زینبی به وسعت ۳۴ هزار مترمربع برای ۶۸ جوان و در روستای کووه ای برای ۶۰ نفر در وسعتی بالغ بر۳۰ هزار مترمربع اجرایی شده است. 
 همچنین در ادامه این مرحله، ۸۰ جوان در روستای هفت رنگو(۴۰ هزارمترمربع)، ۱۶۶ جوان در روستای گربدان(۸۳ هزار مترمربع)، ۷۰ نفر در روستای کاروان(۳۵ هزار مترمربع) و ۶۱ نفر در روستای گامبرون(۳۰ هزار ۵۰۰ مترمربع) صاحب خانه می شوند.  
با این کلنگ زنی، طرح مسکن جوانان تاکنون در ۳۳ روستای جزیره کلید خورده که در آن، ۲ هزار و ۵۹۵ جوان صاحب خانه می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا