اجتماعی

دفع اصولی آب‌های سطحی شهر قشم نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

شهردار قشم گفت: دفع اصولی آب‌های سطحی شهر قشم نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار می باشد که مساعدت از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و استانداری هرمزگان در این حوزه مورد انتظار است.

به گزارش پایگاه خبرقشم به نقل از روابط عمومی شهرداری قشم، این مطلب را میرداد میردادی در نشست تخصصی با رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و جمعی از مدیران این سازمان با شهرداران استان هرمزگان‌ که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان و مدیرکل امور شهری و شوراهای استان هرمزگان به میزبانی قشم برگزار شد، عنوان و اظهار داشت: طرح تفصیلی مهمترین مشکل جزیره قشم است.

وی ادامه داد: شهرداری قشم در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر قشم با همراهی شخص مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و شورای اسلامی این شهر موفق شد مشکلات ۲۰ ساله دوگانگی مدیریتی را با انعقاد تفاهم نامه برطرف کند.

شهردار قشم اضافه کرد: با توجه به استقرار شهرداری های جزیره قشم در منطقه آزاد امید است با همراهی سازمان شهرداری ها در تخصیص تسهیلات بتوانیم از ظرفیت گمرک منطقه آزاد و معافیت‌های موجود برای تامین تجهیزات لجستیکی به ویژه ماشین آلات استفاده کنیم.  

«تعامل» کلید حل مسایل پیچیده است

حبیب بازماندگان قشمی رییس شورای اسلامی شهر قشم نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: کار کردن در قشم به واسطه ۲ حاکمیتی بودن آن بسیار سخت است اما با تعامل می‌توان این مسئله را حل کرد.  

وی افزود: با رویکرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم موفق شدند برای حل این مسئله تفاهم نامه ای منعقد کنند.  

رییس شورای اسلامی شهر قشم تصریح کرد: با این وجود باید مشکلات ۲ حاکمیتی به صورت ریشه ای حل شود تا با تغییر مدیران و مسوولان شرایط دگرگون نشود.  

بازماندگان نبود بالابر در حوزه آتش نشانی را از دیگر مشکلات جزیره قشم برشمرد و گفت: برج ها و ساختمان های چند طبقه ایجاد شده این نیاز را پیش از پیش هویدا ساخته و باید با نگاهی ویژه برطرف شود.  

وی مشکلات مسکن مهر را از دیگر مسایل عمده این جزیره برشمرد و خاطرنشان کرد: مسکن مهر بدون هیچگونه امکاناتی احداث شده و قشموندان حتی از داشتن نانوایی و پارک محروم هستند و به دلیل مشکلات عبور و مرور تاکنون چهار جوان در این منطقه جان باخته اند.  

رییس شورای اسلامی شهر قشم اضافه کرد: به رغم پیگیری های شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم زمینی برای ایجاد زیرساخت های مناسب، رفع نواقص و ارایه مطلوب خدمات به ساکنان مسکن مهر از سوی متولیان امر تخصیص نیافته است.

در ادامه این نشست مسایل عمده شهرداری های استان هرمزگان در حوزه های تجهیزات و ماشین آلات، طرح های حمایتی ویژه خیران حوزه شهرسازی، پسماند، دفع آب های سطحی، عوارض، آلایندگی و مسایل ویژه شهرهای مستقر در جزایر بررسی و راهکارهای کاهش آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا