اجتماعیاخبار مهم

عقب ماندگی‌های درگهان جبران می‌شود/معجزه نمی‌کنیم، جهادی پیش می‌رویم

مدیر درگهان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای حل مشکلات شهر درگهان نمی‌توانیم معجزه کنیم اما با اقدامات جهادی عقب ماندگی‌ها را جبران خواهیم کرد.

محمدرضا حقیقی در گفت وگو با خبر قشم، اظهار داشت: عملکرد سه ماه گذشته این مدیریت با رهنمودهای رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نشان از انجام امور جهادی در بخش‌های مختلف درگهان به ویژه در حوزه عمرانی و خدماتی این مجموعه دارد.
وی با تاکید براینکه پس از بررسی مشکلات موجود شهر و روستاهای حومه درگهان اقدام به تدوین برنامه ارتقای این شهر گرفته شد، افزود: با وجود درخواست دیرینه مردم این شهر برای فراهم کردن شرایط حضور پیکر شهدای عالی مقام دوران دفاع مقدس، ساخت مقبره شهداء این شهر پس از ۸ سال محقق شد.
به گفته مدیر درگهان سازمان منطقه آزاد قشم، عملیات پایانه مسافربری بین شهری درگهان و پارکینگ‌های این شهر هم در این مدت آغاز و هم اینک با بیش از55 درصد پیشرفت فیزیکی در مسیر آماده‌سازی و بهره‌برداری قرار دارد.
احداث دو باب سرویس بهداشتی با ۱۸ چشمه در ساحل ناز با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۵ درصد،‌ احداث دو باب نماز خانه در ساحل ناز با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد و تکمیل سکوهای ساحل ناز و انسداد مسیر ماشین رو با نیو جرسی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد هم از دیگر مطالبی بود که حقیقی به آن پرداخت.

وی یادآور شد: عملیات زهکشی، خاکریزی و تسطیح و آسفالت خیابان طلافروشان شهر درگهان هم از دیگر کارهایی است که تاکنون بخش زهکشی و خاکریزی و تسطیح آن انجام شده و آسفالت این مکان هم در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.
او همچنین گفت: در این مدت همچنین با تهیه نقشه‌های مورد نیاز عملیات اجرایی احداث پارک طولا پیراسته آغاز شد و در شهر درگهان نیز پس از تهیه طرح و نقشه، عملیات احداث سرویس بهداشتی پارک دلگشا آغاز شده که هم اینک پیشرفت فیزیکی آن به ۲۰ درصد رسیده است.
حقیقی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات براساس دستور صریح مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مدت انجام شده است، ادامه داد: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز 1402 و حضور انبوه جمعیت گردشگر در قشم به ویژه درگهان، طرح، نقشه احداث حمام‌های پارک شهدا درگهان نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد ‌در حال اجرا می‌باشد.
او از تعمیرات اساسی و راه‌اندازی سرویس بهداشتی پارک دلگشا درگهان و تعمیرات اساسی و راه‌اندازی دوباره سرویس بهداشتی روبروی کلانتری شهر درگهان که از سال ۱۳۹۴ بلا استفاده مانده بودند به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد.
به گفته مدیر درگهان سازمان منطقه آزاد قشم، زیبا سازی و نقاشی دیوارهای سطح شهر درگهان، رنگ آمیزی جداول معابر این شهر و کاشت گل‌های فصلی و زینتی در سطح شهر درگهان هم از دیگر اقدامات انجام شده در پائیز امسال بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تهیه طرح دفع آب‌های سطحی درگهان و شروع لایروبی و بهسازی معبرهای قبلی هم با هدف کمک به شرایط مناسب تردد در این شهر انجام شده است.
بازسازی ساختمان سالن مسافری و سالن امور درگهان، شامل نصب چیلر، انجام ایزوگام و تعمیرات سقف‌ها به همراه راه‌اندازی سیستم صدای گویای شکایات مردمی با هدف خدمت بی منت به مردم شهر و میهمانان و مسافران درگهان هم از دیگر مواردی بود که به گفته حقیقی در این مدت انجام شد.
حقیقی همچنین بیان داشت: در این مدت ایجاد ارتباط با اصناف و کسبه در سطح شهر با هدف ارائه بهتر خدمات به مردم و همچنین رفع مشکلات آنها به همراه برقراری ارتباط نزدیک با دهیاری و شورای روستا‌ها در حوزه استحفاظی مدیریت امور درگهان با هدف گذر از مشکلات پیش روی آنان هم انجام شده است.
وی اظهار داشت: یکی از کارهای مهم این مدیریت ایجاد تفاهم، همکاری و ارتباط با شهرداری و شورای شهر درگهان در راستای ایجاد تحول در این شهر مهم تجاری در جنوب کشور بود که نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است.
مدیر درگهان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شش طرح مهم هم در دستور کار با هدف بررسی و ابلاغ قرار گرفته است که بازسازی سازه‌های مستهلک، ایجاد اسکله تفریحی شهر درگهان، راه‌اندازی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی معابر اصلی شهر درگهان از جمله آنهاست.
وی همچنین از پیاده سازی سیستم بر خط صدور مجوز کسب و کار، ایجاد سامانه حمل و نقل همگانی درگهان و حومه و توسعه بندر مسافری و تجاری درگهان به عنوان دیگر طرح‌هایی نام برد که در دستور کار این مدیرت قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا