اجتماعیاخبار مهم

برای حل مشکل آب قشم کم نمی‌گذاریم/مشکل آب آشامیدنی قشم در دولت سیزدهم حل می‌شود

استاندار هرمزگان با بیان اینکه معضل قدیمی آب آشامیدنی جزیره قشم باید در دولت سیزدهم حل شود، گفت: بی آبی در بزرگترین جزیره خلیج‌ فارس با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت به هیچ‌ عنوان قابل قبول نیست و به مردم این را قول می‌دهیم که برای حل مشکل آب شهرستان مرزی قشم کم نمی‌گذاریم.

به گزارش پایگاه خبرقشم، این مطلب را مهدی دوستی در شانزدهمین جلسه فوق العاده شورای اداری استان هرمزگان به محوریت شهرستان قشم که با حضور معاونین استاندار، احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، محمد محمدحسینی فرماندار، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه، افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران شورای اداری شهرستان قشم برگزار شد، عنوان کرد.

وی در این نشست که بیش از هشت ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: مدیران باید توجه داشته باشند که دهه فجر مبنای افتتاح طرح ها نیست از این رو  انتظار داریم اگر طرحی روز یازدهم بهمن هم آماده خدمت رسانی به مردم شد افتتاح آن به روز دوازدهم بهمن موکول نشود  چرا که به هیچ عنوان به دنبال تجمیع اعداد طرح ها نیستیم.

استاندار هرمزگان: مشکل آب شرب قشم باید در دولت سیزدهم حل شود

استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و تقویت بخش سلامت جزایر خلیج‌فارس، تاکید کرد: با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه علوم پزشکی یکهزار متر مربع فضای آموزشی پزشکی ویژه پذیرش دانشجو به بیمارستان قشم اضافه خواهد شد چرا که این مهم می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش سطح خدمات سلامت داشته باشد.

دوستی با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های آموزشی اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان، درخصوص خوابگاه دانش‌آموزی جزیره لارک افزود: هیچ امکانات خوابگاهی دانش آموزی در استان نباید به مهمانسرا تبدیل شود و برای حل مشکل خوابگاه دانش‌آموزان جزیره لارک در قشم اگر لازم شد ۲ واحد از مهمانسراهای استانداری هرمزگان در جزیره را می‌توان در اختیار دانش‌آموزان قرار داد.

استاندار هرمزگان: مشکل آب شرب قشم باید در دولت سیزدهم حل شود

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی مدارس، گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از مدارس استان از نمازخانه برخوردار نیستند و لازم است برای حل این مشکل خیرین مسجد ساز به سمت ساخت نمازخانه‌ها در مدارس سوق داده شوند.

رییس شورای اداری استان هرمزگان همچنین اصلاح، بازسازی و مقاوم سازی شبکه‌های فرسوده برق روستایی، توسعه شبکه‌های توزیع برق پنج شهرک مسکونی و انجام تعمیرات دیزل ژنراتور جزیره لارک را مصوب و عنوان‌ کرد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که مردم به رغم پرداخت هزینه‌های انشعاب برق اشتراک دریافت نکرده‌ باشند و با قید فوریت در کمترین زمان نسبت به تحویل کنتور برق کسانی که تا سال ۱۴۰۰ هزینه انشعاب برق پرداخت کرده اند، اقدام می شود.

استاندار هرمزگان: مشکل آب شرب قشم باید در دولت سیزدهم حل شود

دوستی در ادامه صدور اسناد مالکیت بافت‌های مسکونی مردمی را مهم دانست و بسیج شدن دهیاری‌ها برای همکاری با دستگاه‌های مربوط برای تسریع در صدور اسناد مالکیت را اولویت داد و دستور پیوست برخی از محدوده‌های روستایی به طرح‌های هادی روستایی را صادر کرد.  

وی تصریح‌ کرد: ۲۰ غرفه برای برپایی بازارچه محلی و سنتی در جزیره هنگام در راستای حمایت از اشتغال بومیان با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم طراحی و احداث خواهد شد.  

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌ کرد:باتوجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در قشم، صادرات محصولات این جزیره از بندرلنگه توجیه منطقی ندارد و گمرک، دامپزشکی و شیلات مکلفند که این ظرفیت صادرات را  ایجاد کنند.

استاندار هرمزگان: مشکل آب شرب قشم باید در دولت سیزدهم حل شود

وی از رسانه‌ها خواست که بر اساس مصوبات این جلسه که تا چند روز آینده در سامانه شفافیت بارگذاری می‌شود، مطالبه‌گری داشته باشند چرا که این فشار به مدیران باعث تسریع امور می‌شود.  

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: منطقه آزاد در گذشته به واقع حیاط خلوت دولت‌ها بود اما در این دولت به حیاط خلوت مردم تبدیل شده است و این نشان‌ دهنده یک تغییر کلان در رویکردهای دولت است و جلوه‌ عینی دولت مردم به شمار می‌آید.  

دوستی تاکید کرد: راه پیشرفت کشور، در کار کردن است و هیچ ملتی با نشستن به جایی نرسیده است از این رو باید تلاش خود را دو چندان کنیم.  

استاندار هرمزگان: مشکل آب شرب قشم باید در دولت سیزدهم حل شود

مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح روز گذشته (پنجشنبه بیست و هشتم مهر ۱۴۰۱) در صدر هیاتی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با استقبال رسمی محمد محمدحسینی فرماندار، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه و افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم وارد جزیره قشم شده بود.

وی در نخستین برنامه خود در بدو ورود به این شهرستان مرزی، با حضور در آستان مقدس امامزاده سید مظفر علیه السلام به مقام شامخ شهدای والا مقام آرمیده در گلزار شهدای شهرستان ادای احترام کرد و با عطر افشانی و اهدای گل با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت کرد.

برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای اداری شهرستان قشم، بهره‌ برداری و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح و دیدار با خانواده‌های معزز شهید مدافع امنیت مجتبی امیری و جانباز سرافراز عباس فینی از دیگر برنامه‌های استاندار هرمزگان در سفر به قشم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا