آخرین خبرهااقتصادیایران

تربیت نیروی انسانی متخصص در صنایع شیلات قشم با برگزاری ۲۲ دوره تخصصی

رییس موسسه آموزش عالی قشم از برنامه ریزی برای برگزاری 22 دوره تخصصی مهارتی در حوزه شیلات و پرورش آبزیان جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، منصور آزاد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره ها  با هدف ارتقای سطح علمی و مهارت های شیلاتی و آموزش اصولی فعالان این حوزه با همکاری موسسه آموزش عالی قشم و مدیریت امور شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار می شود.

وی از برگزاری این دوره ها در سه سطح سطح عمومی، کارشناس فنی و تخصصی خبر داد و افزود: دوره های مذکور در زمینه پرورش میگو، پرورش ماهی های تزئینی و آب شور، پرورش جلبک، پرورش فیتوپلانکتون ها، فرآوری و همچنین بسته بندی برگزار می شود.

رییس موسسه آموزش عالی قشم ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره ها، تربیت نیروی انسانی ماهر، دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی، افزایش ضریب تولید و ایمنی و در نهایت استانداردسازی صنایع شیلاتی و زنجیره ارزش محصولات این صنعت با تکیه بر آموزش علمی و مهارتی است.

آزاد با اشاره به صنعت رو به رشد پرورش میگو در جزیره گفت: پرورش این آبزی از حساسیت و  اهمیت بالایی برخوردار است که ورود به مباحث آموزشی را برای تمامی پرسنل فعال در این مراکز، اعم از کارگر تا مدیر لازم می کند.

وی با تاکید بر محدودیت های موجود در بحث زمین در جزیره عنوان کرد: در حال حاضر  گسترش پرورش میگو به روش متراکم، بهترین گزینه برای توسعه این صنعت است که نیاز به شرکت در دوره های آموزشی را  بیش از پیش نمایان می کند.

رییس موسسه آموزش عالی قشم به حوزه های دیگری در صنایع شیلاتی اشاره کرد و گفت: پرورش ماهیان زینتی یکی از حوزه های صنایع شیلاتی است که با وجود نیاز به سرمایه اولیه کم و زود بازده بودن، کمتر در جزیره مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته آزاد، برگزاری این دوره ها می تواند زمینه ساز توسعه شاخه های جدیدی در صنایع شیلاتی جزیره باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا