اقتصادی

صدور و تمدید 311 پروانه کسب از ابتدای سال جاری

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 311 پروانه کسب در این منطقه صادر و تمدید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 69 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، هرمز امیری با تبریک روز ملی اصناف به تمامی واحدهای صنفی فعال در منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان خردادماه 127 فقره پروانه کسب صادر و همچنین 184 فقره تمدید شده است.
وی ادامه داد: در این مدت بیش از 727 کیلوگرم اقلام غیراستاندارد و غیربهداشتی از واحدهای صنفی جمع آوری و معدوم گردیده و 14 پرونده از تخلفات صنفی نیز جهت رسیدگی به اداره تعزیرات ارسال گردیده است.
به گفته مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم؛ در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 3500 بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که این اقدامات در راستای عمل به برنامه ریزی صورت گرفته جهت افزایش نظارت و رصد بازار می باشد.
امیری با اشاره به ابطال 35 مجوز صنفی از ابتدای امسال، افزود: همچنین شش مورد تقاضای تغییر شغل، 19 مورد جابجایی، 9 مورد تقاضای دریافت کارت مباشرت در این مدیریت به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: مراحل تدوین آیین نامه نظام صنفی مناطق آزاد کشور به پیشنهاد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نهایی شده و با تایید وزیر صمت در آینده نزدیک ابلاغ می گردد و پس از ابلاغ کمیسیون نظارت بر اصناف و کارگروه های صنفی و تشکیل آیین نامه مربوطه اجرایی خواهد شد.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری دوره های مختلفی برای آموزش فعالان صنفی جزیره برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا