اجتماعیاخبار بانوانگردشگری

پارک بانوان و بازارچه صنایع دستی در قشم راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در حال رایزنی برای تخصیص فضایی به عنوان پارک بانوان به همراه پیست دوچرخه سواری و بازارچه ای دایمی برای عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی هستیم.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی در دیدار با سیده الهام موسوی، مشاور امور بانوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ضمن تاکید بر لزوم توانمندسازی بانوان در جزیره، تامین رفاهیات و خدماتی در قالب ورزش و سلامت برای این قشر را لازمه داشتن یک جامعه پرنشاط دانست.
وی از آمادگی این سازمان جهت تخصیص فضایی با کاربری پارک بانوان و همکاری با سرمایه گذرانی که در حوزه ساخت پلاژ بانوان علاقمند هستند، خبر داد و افزود: تمرکز بر فعالیت های ورزشی به عنوان یک سرگرمی، روحیه بانوان که معماران اصلی جامعه ما هستند را بهبود می بخشد.
 فتح الهی همچنین با اشاره به ظرفیتی ارزشمند به نام صنایع دستی در قشم گفت: توسعه هنرهای دستی به یادگار مانده از گذشتگان با اتصال مستقیم تولیدکنندگان به بازار هدف، ضمن توانمدسازی بانوان روستایی و سرپرست خانوار، به معرفی پتانسیل های بومی و سنتی این منطقه در سطوح ملی و بین‌المللی کمک کند.
این مقام عالی ابراز داشت: جانمایی و راه اندازی مکانی دایمی برای عرضه محصولات صنایع دستی از دیگر خواسته های مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم است که در حال پیگیری برای انجام می باشد تا بستری مناسب جهت اتصال مستقیم حلقه تولید به مصرف ایجاد شود. 
در ادامه، مشاور امور بانوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز با اشاره به در پیش بودن رویداد جام جهانی قطر گفت: این رویداد فرصت بزرگی برای معرفی فرهنگ، هنر و پتانسیل های گردشگری مناطق آزاد کشور به جهانیان است.
وی با ارائه پیشنهاداتی برای کمک به توانمندسازی بانوان در حیطه صنایع دستی و ورزش بر لزوم کمک به درآمدزایی و ارتقا سلامت بانوان جزیره تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا