بین الملل

پیشرفت جزیره قشم با استفاده از فرصتهای پیمان شانگهای

عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هو کایچیانگ، مدیر کل پلتفرم چندمنظوره اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای و معاون مدیر کمیته چنگ کینگ CPPCC هنگ کنگ، ماکائو، تایوان و چین در چونچن دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، در این دیدار که در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد قشم با پلتفرم همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری های پیمان شانگهای برگزار شد، پیغامی به معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری جزیره قشم و چشم اندازهای آتی همکاری با کشورهای عضو پیمان شانگهای پرداخت.
وی ابراز امیدواری کرد که همکاری با پلتفرم ملی چندمنظوره اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای تقویت شود و نقش آن به عنوان رابط و حامل همکاری های اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و سرمایه گذاری با جزیره قشم افزایش یابد.
در ادامه این جلسه هو کایچیانگ اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان همکاری شانگهای، نقش مهمی در حفظ ثبات زنجیره‌های صنعتی منطقه‌ای و دیگر کشورها و مناطق سازمان شانگهای ایفا می‌کند.


وی ادامه داد: این پلتفرم به طور جدی قطعنامه های سران شورای کشورهای سازمان همکاری شانگهای را اجرا می کند و با تمرکز بر وظیفه اصلی ساخت زیست بوم جدید سازمان همکاری شانگهای با تلفیق اقتصاد دیجیتال و اقتصاد سنتی بازارها و منافع شرکت‌های تولیدی را از طریق کمیته های کاری ادغام می کند.
به گفته هو کایچیانگ بدنه اصلی ساخت یک زیست بوم نوآور مشترک صنعتی در کشورهای سازمان همکاری شانگهای به رهبری شرکت های پیشرو به دولت ها در جذب سرمایه کمک می کند و از همین روی تلاش می شود موانع همکاری بین شرکت های مختلف از میان برداشته شود.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما تمایل داریم تعامل با منطقه آزاد قشم را تقویت کنیم و دو طرف را برای دستیابی به نتایج جدیدتر در زمینه توسعه هماهنگ با سازمان‌های اقتصادی و تجاری بین‌المللی ارتقا دهیم.
بنابراین گزارش، در این جلسه ژانگ گوانگفوو لیو جی معاون دبیرکل، محمد منصور عظیم زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم و رسول تزار نایب رئیس کمیته کاری خدمات نوآوری مشارکتی، میشل شانگ و سایرین حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا