اجتماعیبین الملل

گشت مشترک شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز در قشم و درگهان انجام شد

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در راستای نظارت بر به‌کارگیری اتباع خارجی و جلوگیری از اشتغال غیرمجاز آنها، گشت و بازرسی به همراه نیروهای اداره اتباع نیروی انتظامی از واحدهای تولیدی و مراکز تجاری قشم و درگهان انجام شد.

به گزارش خبرنگار “خبرقشم”، تقی یاسور علی پور با بیان این مطلب، اظهار داشت: مطابق قوانین کشور، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با پروانه اشتغال مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.
وی ادامه داد: کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا دارای پروانه کار منقضی شده را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند، شناسایی و مطابق قوانین موجود برای اولین بار جریمه خواهند شد و متعاقبا در صورت ادامه توسط پلیس امنیت و دستور دادستان پلمب خواهد شد.
مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با هدف ساماندهی اتباع خارجی و بروز رسانی اطلاعات درباره وضعیت اتباع مجاز، گشت های شناسایی اتباع غیرمجاز فاقد پروانه کار معتبر در شهرهای قشم و درگهان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
علی پور در پایان با تاکید بر اینکه نیروی کار خارجی برای اشتغال حتما باید مجوز رسمی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های دولت و دستوران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه صیانت از نیروی کار بومی و ساماندهی اتباع بیگانه کارفرمایان و پیمانکاران ملزم به استفاده از نیروی کار داخلی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا