اقتصادی

هزار فقره مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از صدور و تمدید هزار و ۲۰ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در پنج ماهه ابتدایی سال جاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم،سیدمسعود آل‌عبایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تعداد ۲۷۴ مجوز سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، خدماتی و بازرگانی برای فعالان اقتصادی متقاضی در منطقه آزاد قشم صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد مجوزهای صادر شده، ۴۷ مورد مربوط به بخش صنعتی، ۱۳۲ مرتبط با بخش خدماتی و ۹۵ فقره مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در این مدت  ۷۴۶ فقره مجوز نیز در حوزه‌های مختلف اقتصادی در منطقه آزاد قشم تمدید شده، افزود: از این تعداد ۱۱۲ فقره مجوز در حوزه صنعت، ۳۳۹ مجوز مرتبط با بخش خدمات و ۲۹۵ فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی است.

رشد ۲۴ درصدی صدور مجوز سرمایه گذاری از ابتدای سال جاری

به گفته آل عبایی؛ تعداد مجوزهای سرمایه گذاری صادر و تمدید شده از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بیش از ۲۴ و ۶۱ درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه جشنواره تخفیف ویژه تمدید مجوز فعالیت اقتصادی منطقه آزاد قشم به مناسبت اعیاد قربان و غدیر با استقبال خوب سرمایه گذاران مواجه شد و رشد میزان پرونده های تمدید شده نشان دهنده همین موضوع است.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: فعالان اقتصادی برای برخورداری از معافیت های مالیاتی مرتبط با فعالیت در منطقه آزاد قشم باید در زمان مقرر برای تمدید مجوز خود اقدام کنند.

آل عبایی با اعلام این خبر که در ماه های گذشته ستاد رفع موانع تولید نیز در منطقه آزاد قشم فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: سرمایه گذاران حوزه های مختلف در صورت بروز مشکل می توانند با مراجعه به این مدیریت، از ظرفیت موجود برای رفع مشکلات و تعامل با سایر نهادها و بخش ها بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه های جدید و هدفمندی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و در راستای تکریم و جذب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان پیش بینی شده و مراحل نهایی آن در حال تدوین است تا شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار، تولیدکننده و کارآفرین در این منطقه با انگیزه های بیشتر و جذابتری ایجاد شود.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می توانند با جذب سرمایه گذار و استفاده مطلوب از فرصت های موجود مناطق نقش کلیدی و مهمی در جهت تولید محصولات و صادرات کالاها به بازارهای بین المللی و نیز تامین نیازهای داخل کشور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا