فرهنگی هنری

آیین «بزرگداشت روز حافظ» در قشم برگزار شد+عکس

آیین «بزرگداشت روز حافظ» شامگاه شنبه بیستم مهرماه به مناسبت سالروز بزرگداشت حافظ، به همت انجمن شعر قشم و حمایت اداره کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در فرهنگسرای این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم رییس انجمن شعر قشم در این آیین گفت: شعرخوانی، فال حافظ و بخش‌های مختلف این آیین را تشکیل می‌داد که در ابتدای آن، فال حافظ توسط کیانوش محبی قرائت شد.

حامد محمدزاده افزود: مسلم محبی، معصومه مرشدی و علی آموخته نژاد شاعران و داستان سرایان بندرعباسی، مهمانان این آیین بودند که اشعار خود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: سوسن شکوهی، کیانوش محبی، فاطمه مرشدی، ابراهیم کارگر نژاد فومنی، علی اسلام نیا و راحله بازرگانی، از اعضای انجمن شعر قشم تعدادی از شعرهای خود را خواندند.

رییس انجمن شعر قشم تصریح کرد: رشاد عقیلی ، حامد محمدزاده، راضیه کلانتر، محمد زبیری، صدیقه اسلامی، ساحل عتیقی نژاد، ایراندوست سرودی دیگر شاعران انجمن شعر قشم بودند که آثار خود را قرائت کردند.

محمدزاده ادامه داد: اشعار بیان شده در قالب‌های مختلف از جمله غزل، شعر نو، سپید، چهارپاره و ترانه با محتواهای مختلف عاشقانه، اجتماعی، سیاسی، طنز و غیر آن ارائه شد که نشان از تنوع سلایق انجمن شعر قشم دارد.

وی خاطرنشان کرد: امام جمعه قشم نیز با حضور در این آیین و قرائت یک غزل از دیوان حافظ با روز نکوداشت نام این شاعر گرانقدر ادب فارسی، همراهی کرد.

کانون هنر قشم آبان ماه سال ۱۳۹۲ تشکیل شد و هشت انجمن نمایش، موسیقی، خوشنویسی، شعر و ادب، عکاسان خلیج فارس، قرآن و عترت، هنرهای تجسمی و داستان در آن فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا