آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

۱۶۱۴ قشمی آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند

سال گذشته یک هزار و ۶۱۴ هنرآموز در قالب برنامه‌های آموزش فنی و حرفه ای در جزیره قشم به کسب مهارت پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ،مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای این تعداد افراد بیش از ۳۳۲ هزار و۴۰۰  ساعت زمان آموزش ارائه شده است.

سلیمان رنجبری ادامه داد: رشته‌های آموزشی در سه حوزه صنعت، خدمات و شیلات بود که تعداد ۵۰۵ نفر با صرف ۱۴۷ هزار و ۶۰۲ ساعت آموزشی، در حوزه صنعت مهارت آموختند.

وی تعداد افراد آموزش دیده در حوزه خدمات را ۱۴۵ نفر اعلام و تصریح کرد: برای آموزش این تعداد افراد نیز  ۱۷هزار و ۶۲۰ ساعت آموزش ارائه شد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: پنج هزار و ۷۶۰ ساعت نیز برای ۶۱ نفر در دوره‌های آموزشی شیلات برگزار شد.

وی ادامه داد: سال گذشته همچنین ۸۵۶ نفر در آموزشگاه‌های آزاد قشم با صرف ۱۵۸هزار و ۱۶۸ ساعت، مهارت‌های مختلف را فرا گرفتند.

رنجبری اظهار کرد:  این آموزش‌ها در ۱۲ آموزشگاه آزاد قشم در رشته‌های آرایشگری، طراحی دوخت، غواصی، ماساژدرمانی، رایانه، حسابداری و طلاسازی در قالب ۵۰ دوره ارائه شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا