اجتماعیایران

بزرگداشت روز جهانی معلولین در قشم

مدرسه استثنایی ارمغان قشم با برگزاری مراسمی روز جهانی معلولین را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، به مناسبت ۱۲ آذر ماه روز جهانی معلول آیین بزرگداشت این روز به همت مدرسه استثنایی ارمغان قشم و با حضور مسئولین شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم برگزاری این مراسم را فرصتی جهت قدردانی از تلاش های خانواده های معلولین و معلمینی دانست که برای شکوفایی ظرفیت های این قشر آسیب پذیر جامعه تلاش می کنند.

وی افزود: مسئولین می توانند با برنامه ریزی مناسب و باور توانمندی های معلولین، همچنین رفع نارسایی های موجود شرایط مناسبی برای حضور بیشتر این افراد در جامعه فراهم کنند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان قشم نیز ضمن تبریک این روز گفت: زحمات مدیر و کادر آموزشی مدرسه استثنایی ارمغان قشم سبب ساز برگزاری این مراسم است که با ایجاد حس به ارزش گذاری برای این دانش آموزان، آنان را به تلاش بیشتر ترغیب می کند.

این مراسم با اجرای سرود دانش آموزان ناشنوا، نمایش کاردستی های زیبا و برگزاری مسابقات پرشور همراه بود و در پایان با اهدای جوایزی از دانش آموزان مدرسه استثنایی ارمغان قشم تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است؛ تا کنون ۲ هزار و ۳۳۴ معلول در این شهرستان شناسایی شده که ۱،۵ درصد جمعیت آن را در بر می گیرد.

مراسم گرامیداشت معلولین، دوشنبه ۱۲ آذر ماه هم زمان با روز جهانی معلولین با حضور علیرضا نصری فرماندار قشم، سعید بنی عامریان مدیرکل برنامه و بودجه سازمان منطقه آزاد قشم، بهرام پوراشرف رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان و اسماعیل کیانی رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم و مدیر، معلمان، والدین و دانش آموزان مدرسه استثنایی ارمغان قشم در محل همایش های مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

شایان ذکر است؛ روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۳ دسامبر مطابق با ۱۲ آذر ماه برگزار می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا