اجتماعی

وزیر نیرو به پویش «بهرفت» پیوست

 وزیر نیرو با حضور در پست اسکله شهید ذاکری این جزیره با جوانان داوطلب شرکت کننده در بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافرین نوروزی دیدار و به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز) پیوست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، علی‌اکبر محرابیان در این بازدید به اسکله شهید ذاکری شهر قشم آمد و از نزدیک، خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه های مسافربری و مبادی ورودی قشم در طول ایام طرح نوروزی را مرور کرد.  

در این بازدید حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمدحسینی تختی فرماندار شهرستان، علی اشتری مدیر بنادر و دریانوردی قشم، احمدنور سرودی رییس جمعیت هلال احمر قشم، هیات همراه وزیر نیرو و جمعی از مدیران شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

وزیر نیرو در این بازدید با امضاء میثاق نامه طرح بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز) به این پویش سراسری که در راستای پیشگیری از تصادفات و سوانح جاده ای در جریان است، پیوست.

محرابیان با امضای این میثاق نامه و تعهد آگاهانه به خود و جامعه قول داد که از کودکان خود در طول سفر مراقبت کند، هنگام رانندگی سرعت و سبقت مجاز را رعایت کند، در هنگام استفاده از تلفن همراه توقف کند، در هنگام خستگی و خواب آلودگی به ویژه ۳۰ کیلومتری مقصد سفر برای استراحت توقف کند، با بستن کمربند، ایمنی خود، سرنشینان و به ویژه کودکان را تامین کند، پس از هر یک ساعت و نیم رانندگی توقف و ۱۲ دقیقه استراحت و سپس به مسیر خود ادامه دهد، همواره از سالم بودن خودرو از لحاظ فنی اطمینان حاصل کند و همواره در اماکن شلوغ فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل های بهداشتی را رعایت کند.

در این دیدار که جمعی از امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر حضور داشتند، وزیر نیرو از خدمات داوطلبانه و شبانه روزی امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان قشم در طرح نوروزی هلال احمر قدردانی کرد.

وزیر نیرو با هدف بازدید از نیروگاه‌های در حال ساخت «غدیر»، «پاسارگاد قشم» و نیروگاه بندرعباس به استان هرمزگان و جزیره قشم سفر کرده بود. بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافرین نوروزی سازمان جوانان هلال احمر با شعار «نوروز ۱۰۴۱ سفر مسئولانه در قرن جدید، قرن امید» از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می شود.

در اجرای این طرح در سراسر کشور ۳۱۳ پست ثابت و اکیپ سیار سحاب، شامل ۲۰۰ پست ثابت و ۱۱۳ اکیپ سیار سحاب، خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری وکاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه های مسافربری و مبادی ورودی استان ها ارائه می دهند.

هدف از اجرای این طرح ملی مشارکت اعضای جوان و فعال سازمان جوان جمعیت هلال احمر در فعالیت های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسوولیت پذیری اجتماعی،  ارتقاء ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی عنوان شده است.

در  اجرای پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز)، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی) در نوروز ۱۴۰۱ توسط اعضای فعال و مهرورز سازمان جوانان هلال احمر به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه می شود.

در برگزاری این طرح ملی در سراسر کشور، ۱۱۳ تیم سحاب خدمات اکیپ های سحاب (سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه) در تعطیلات نوروز علاوه بر خدمات آموزشی، فرهنگی و زیست محیط با اولویت خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی آماده ارائه خدمات امداد و کمک های اولیه به مسافران و گردشگران، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت مسافران نوروزی و آموزش سنجش فشار خون به آن ها و ارائه خدمات متناسب با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا