آخرین خبرهااخبار مهماقتصادی

استاندارد نقش مهمی در توسعه صادرات دارد

مدیر غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رعایت دقیق قوانین و مقررات استاندارد کالا در صنایع تولیدی، نقش مهمی در افزایش محصولات صادرات محور کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، نسرین نانوایی قشمی با تبریک آغاز هفته استاندارد و در آستانه روزجهانی استاندار(23 مهرماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم سود حال از رعایت استاندارد، بیشتر از مصرف کنندگان شامل حال تولیدکنندگان می‌شود که افزایش میزان محصولات صادراتی از جمله آنها است.

وی ادامه داد: با توجه مزیت‌هایی که رعایت استاندارد برای واحدهای تولیدی و صنعتی به همراه دارد، می‌توان اعلام کرد که سود حاصل از رعایت استاندارد، برای تولیدکنندگان بیش از مصرف کنندگان است.

مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم با اشاره به شعار امسال روز جهانی استاندارد با عنوان “حفاظت از زمین با استانداردها”، افزود: بررسی دقیق روی آثار زیان‌بار ناشی از وسایل و ماشین آلات غیراستاندارد در کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک و بزرگ صنعتی و تولیدی، نشان از آسیب‌های زیاد محیط زیستی انسان‌ها دارد.

به گفته وی، در جهان پرشتاب امروز، همزمان با متنوع شدن وسایل تولیدی و استفاده گسترده از نیروهای برق، گاز و دیگر مواد انرژی زا، تدابیری باهدف به حداقل رساندن خطرهای ناشی از بهره‌گیری از این انرژی‌ها، اتخاذ شده است.

نانوایی قشمی گفت: این تدابیر در تدوین قوانین و مقررات استاندارد ملی و بین المللی، به صورت امری ضروری برای حفظ سلامت مردم جهان درآمده و این دستورالعمل‌ها به عنوان یک راهکار در مسیر دستیابی به جهش تولید در دستور کار مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم قرار دارد.

وی از رعایت قوانین و مقررات ویژه استاندارد به عنوان پیش‌نیازی برای دستیابی به جهش تولید و رونق اقتصادی نام برد و ادامه داد: استاندارد یک اولویت اساسی برای پیشبرد و توسعه صنعت و پیش نیاز جهش تولید و رونق اقتصادی و توسعه صادرات محسوب می‌شود.

مدیرغذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال “جهش تولید” افزود: با اجرای قوانین و مقررات استاندارد، نقشه‌ها و طرح‌های مربوط به تولید محصولات براساس نظام دقیق بازیابی سریع، طبقه بندی و بایگانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا