آخرین خبرهااقتصادی

کلنگ احداث شرکت بنیان گستر قشم بر زمین نشست

کلنگ احداث کارخانه تولید شمع، پایه و تیرهای بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ شرکت بنیان گستر قشم با اعتبار ۱۰ میلیون دلار و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، کلنگ احداث کارخانه تولید شمع، پایه و تیرهای بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ شرکت بنیان گستر قشم با اعتبار ۱۰ میلیون دلار و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

این مجموعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار است ضمن ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نیروی بومی، ۷۵۰ هزار تُن محصولات بتنی را روانه بازار صنایع حوزه نفت، گاز و انرژی کند. محصولات این شرکت، شمع و پایه‌های بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ سایز ۴۵ تا ۱۲۰ سانتیمتر تا طول ۴۵ متر، تیر و دکل بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ جهت توزیع و انتقال برق، پانتون ها و اسکله‌های شناور بتنی پیش‌ساخته است.

این محصولات در صنایع مختلفی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیروگاه‌های فسیلی، بادی و خورشیدی، آب‌شیرین‌کن، اسکله‌ها،  بندرها، هتل‌ها و انواع سازه‌های دریایی کاربرد دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها ساخت این شرکت در شهریورماه سال ۱۴۰۲به پایان رسیده و وارد چرخه درآمدزایی پایدار در منطقه آزاد قشم شود.

حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال99 از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، سیاست‌ها و راهبردهای اقتصادی این سازمان نیز برای رسیدن به این مهم، تهیه و تدوین شده که یکی از مهمترین آن‌ها، افزایش ظرفیت تولید با هدف تامین نیازهای منطقه و صادرات است.

وی افزود: قرار گرفتن جزیره قشم در یکی از استراتژیک‌ترین آبراهه‌های جهان و امکان فعالسازی کریدورهای جدید تجاری، می‌تواند نفوذ محصولات تولید شده در منطقه آزاد قشم را بازارهای صادراتی تقویت کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور، تولیدکنندگان نقش بی همتایی را عهده‌دار هستند و در عمل نیز باید به نحوی عمل کنند که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آید.

مومنی ادامه داد: در شرایطی که فشار تحریم‌های غیرقانونی دشمنان نظام روز به روز در حال افزایش است، نیاز اساسی کشور حرکت واحدهای تولیدکننده به سوی جهش تولید است و باید از فرصت‌های موجود برای خودکفایی در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جهش تولید راهکار برون رفت کشور از وضعیت دشوار اقتصادی است، اضافه کرد: باید در سال جاری منزلت تولید و تولیدکننده به خوبی برای همگان تبیین شود و با فراهم کردن زمینه‌سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر و گام‌های بلندی برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال (جهش تولید) برداشته شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت حمایت از فعالان بخش خصوصی در جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی این منطقه، خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی از جمله منافع عمومی و ملی کشور بوده و باید با تسهیل روند حضور سرمایه‌گذاران خصوصی اقداماتی صورت برای افزایش کیفیت عملکرد آنها صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا