اخبار مهم

اختصاص ۱۴ ون و مینی بوس برای حمل و نقل برون شهری جزیره قشم

رییس شورای عالی ترافیک قشم از راه اندازی خطوط حمل و نقل عمومی بین شهرهای 6 گانه جزیره و روستای باسعیدو با افزودن 14 خودرو ون و مینی بوس برون شهری به ناوگان حمل و نقل قشم از سوی سازمان منطقه آزاد و شهرداری ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سعید اکبریان در سومین جلسه شورای عالی ترافیک قشم که ظهر امروز 29 آبان ماه 1402 با حضور امید مهدوی مجد، دادستان شهرستان، روسای پلیس راه و راهور، شهردارها و روسای ادارات مرتبط با این حوزه برگزار شد، گفت: یکی از بزرگ ترین معضلات جزیره نبود ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری است.
وی افزود: با پیشنهاد دادستان محترم شهرستان برای حل این مشکل و تامین رفاه حال ساکنان جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری ها برای اهدا ۱۲ دستگاه خودروی ون و دو دستگاه خودروی مینی بوس اعلام آمادگی کردند که شب یلدا از آن ها رونمایی می شود.
به گفته اکبریان در فاصله یک ماهه تا رونمایی از خودروها، شهرداران به همراه پلیس راهور و راهنمایی رانندگی موظف به جانمایی محل ایستگاه، پارک سوار یا پایانه مسافری در شهرهای خود و براساس نیاز شهروندان، هستند.
رییس شورای عالی ترافیک قشم همچنین خواستار تسریع در انجام طرح های اصلاح هندسی در مسیر ترددی شهر درگهان به شهر لافت شد.

*اولویت خدمت به مردم جزیره است
امید مهدوی مجد، دادستان شهرستان قشم نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تعامل شایسته رییس شورای عالی ترافیک قشم که معاونت امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم را نیز برعهده دارد، خواستار توجیه رانندگان خطوط اتوبوسرانی جاده ای برای انجام تعهدات شان نسبت به مسافران شد.
وی همچنین در اقدامی جهادی برای حل مشکل ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری، بر لزوم همکاری سازمان منطقه آزاد و شهرداران در تامین تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی ما خدمت به ساکنان جزیره و کمک به بهره مندی آنان از خدمات زیرساختی است.
دادستان شهرستان قشم با اشاره به این مطلب که شهرستان قشم تنها شهرستانی است که 6 شهرداری دارد، افزود: از ظرفیت منطقه آزاد و شهرداری ها باید به گونه ای مطلوب و درراستای تقویت زیرساخت های خدماتی به مردم جزیره استفاده شود.
گفتنی است، ۱۲ دستگاه وَن و دو دستگاه مینی بوس پیش گفت از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، مدیریت امور درگهان منطقه آزاد قشم و شهرداری های قشم، رمکان، طبل، لافت و سوزا تا شب یلدای امسال، تهیه و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا