حوادث

ممنوعیت شنا در مواقع سطح زرد دریایی قشم/اسکان گردشگران در 15 سالن سرپوشیده هنگام بارش شدید باران

مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: ورود به سواحل جزیره قشم در شرایط هشدار جوی و دریایی سطح زرد، ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مجید فرهادی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: با توجه به تغییرات جوی اعلام شده توسط اداره هواشناسی استان هرمزگان، از امروز به مدت چهار روز (شنبه تا سه‌شنبه) شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق و افزایش سرعت باد در جزیره قشم خواهیم بود.
وی ادامه داد: ورود به دریا برای شنا در شرایط سرعت باد و افزایش امواج دریا با هدف سلامت جان گردشگران ممنوع است و از میهمانان و ساکنان جزیره درخواست می‌شود از ورود به دریا خودداری کنند.
به گفته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در شرایط اعلام شده قایق‌های سبک و قایق‌های صیادی هم برای پیشگیری از خطرات احتمالی باید از ورود به دریا و ارائه خدمات و صید خودداری کنند.
از دیگر توصیه‌هایی که وی به آن اشاره کرد می‌توان به خودداری گردشگران از نشستن زیر سازه‌های ناایمن و درختان در شرایط وزش باد و بارش باران اشاره کرد.

** اسکان گردشگران در 15 سالن سرپوشیده هنگام بارش شدید باران

فرهادی همچنین اعلام کرد: برای اسکان گردشگران قشم در مواقع ضروری همانند بارندگی‌های شدید و یا طوفان‌های سخت، 15 سالن سرپوشیده پیش بینی شده است.
وی گفت: تمهیدات مورد نیاز برای سفری مناسب و بدور از خطر از سوی کمیته‌های 16 گانه ستاد خدمات سفر قشم برای ایام نوروز 1403 پیش بینی شده است و امیدواریم گردشگران با رعایت اصول اعلام شده، به هنگام خروج از قشم خاطره خوشی از سفر به این جزیره جهانی با خود به ارمغان ببرند.
جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری، هوای کاملا بهاری، بازار مناسب خرید و مردمانی میهمان نواز در جنوب ایران قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا