اقتصادی

استاندار: تکمیل زنجیره شیلات تحرک جدید به اقتصاد هرمزگان می‌دهد

استاندار هرمزگان گفت: تکمیل زنجیره صنعت شیلات از صید، فرآوری و بسته‌بندی تحرک جدید به اقتصادی این استان می‌دهد و در این راستا تلاش می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، مهدی دوستی در بازدید از کارخانه تولید چیپس ماهی در جزیره قشم افزود: افزود:  این امر همچنین اشتغال در این حوزه را با توجه به نقش سنتی شیلات گسترش می‌دهد.

وی ادامه داد: تمام اداره‌های دولتی و فرمانداران با توجه به اهمیت صنعت شیلات در هرمزگان با سرمایه گذاران در این حوزه شیلات در راستای تسهیل صدور مجوزها و سایر مشوق‌های روان‌کننده کار همراهی و همکاری داشته باشند.

این واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ٣٨٠ میلیارد  ریال و ٨٠٠ هزار دلار ارزی برای واردات تجهیزات صنعتی در مدت سه سال احداث شده است و تا فروردین ماه سال ١۴٠١ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت سالم غذای جزیره قشم هم در این بازدید از این واحد صنعتی بیان کرد: علی رغم جدید بودن صنعت تولید چیپس ماهی در ایران، در سال های گذشته هیچ حمایت موثری از این صنعت نو به عمل نیامده است و تاکیدهای استاندار هرمزگان بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران صنعت شیلات مایه دلگرمی است.

چیپس ماهی به عنوان یک ماده غذایی از ٨٠ درصد پروتئین خالص تشکیل شده است که به عنوان یک ماده مقوی در خارج از کشور از مصرف بالایی برخوردار است و این واحد صنعتی در قشم برای اولین بار این ماده غذایی فرآوری شده را تولید می‌کند.

کمک به گسترش صنعت شیلات در هرمزگان یکی از سرفصل های مهم برنامه “پیمان”  است که در سفر رییس جمهوری به هرمزگان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا