آخرین خبرهااقتصادیایران

۲۷۵ قطعه زمین در روستای رمچاه قشم برای خشک کردن ماهی جانمایی شد

مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 275 قطعه زمین سه هزار متری برای تعاونی صیادان روستای رمچاه فعال در صنعت ماهی خشک، جانمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، محدثه رزمجو در نشست خبری با خبرنگاران جزیره قشم  عنوان کرد:  تعاونی صیادان روستای رمچاه قشم، نخستین تعاونی صیادی مشارکت کننده در طرح ساماندهی اراضی بود که پس از  فعال شدن سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم در تاریخ ۲۵ خرداد ماه، اقدام به ثبت نام کرد.

وی افزود: تمامی متقاضیان صادرات ماهی خشک فرصت دارند تا از طریق پنج تعاونی صیادی فعال در جزیره ، از ۲۰ تیر ماه تا پایان شهریور در طرح ساماندهی شرکت کنند.

به گفته مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم، زمین های جانمایی شده بر اساس رعایت موازین زیست محیطی، استانداردی و بهداشتی  در ۱۲ منطقه جزیره انتخاب شده است.

رزمجو توضیح داد: بعد از اتمام دوره جاری صید و جانمایی و معرفی زمین ها توسط سازمان منطقه آزاد قشم، همه متقاضیان تنها از طریق کد رهگیری و معرفی توسط تعاونی های مربوطه امکان صادرات محصول خود را دارند.

وی  با اشاره به این که صنعت خشک کردن ماهی به عنوان یک حرفه قدیمی در جزیره شناخته می شود عنوان کرد:  عمدتا در جزیره، زمین هایی برای خشک کردن ماهی استفاده می شد که مالکیت مشخصی نداشت و به منظور ساماندهی و جلوگیری از تصرف عدوانی اراضی با برگزاری نشست های مختلف این طرح به مورد اجرا درآمد.

مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی دارد تا بر اساس تناژ ماهی خشک تولیدی اعلام شده از سوی تعاونی های صیادی جزیره،  زمین های جانمایی شده را برای استفاده فعالین این صنعت در اختیار تحویل تعاونی ها قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا