ورزشی

موتورسواری ورزشی مهیج و جذاب برای جوانان

موتورسواری از جمله ورزش های هیجان انگیزی است که بسیاری از جوانان به آن گرایش دارند، ورزشی مهیج که امروزه در بین مسابقات مختلف ملی و جهانی جایگاه ویژه ای برای خود کسب کرده است.
در ایران نیز بسیاری از جوانان اعم از مردان و زنان در این رشته توانسته اند موفقیت های خوبی کسب کنند از این میان می توان به یک جوان خوشنام از خطه جنوب اشاره کرد. جوانی که در این مسیر می تواند آینده ای روشن با موفقیت های فراوان داشته باشد.
سید محمد حسینی جوان اهل قشم و تعمیرکار موتورسیکلت و از علاقمندان به موتورسواری است که توانسته با پشتکار و علاقه در این رشته فعالیت کرده و در مسابقات موتورکراس که به مناسبت چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این رشته برگزار شد در سکوی سوم بایستد.
پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم برای آشنایی با این جوان موفق گفتگویی با وی انجام داده است.
لطفا خودتون رو کامل معرفی بفرمایید.
سید محمد حسینی هستم و در حال حاضر به عنوان تعمیرکار موتور سیکلت در شهرستان قشم فعالیت می کنم
در بین رشته های ورزشی چرا این رشته رو انتخاب کردید ؟
به موتور و موتورسواری و هیجانی که در این رشته ورزشی وجود دارد علاقه زیادی داشتم و به همین دلیل موتورسواری رو انتخاب کردم و سعی کردم که در این رشته به خوبی تمرین کرده و خودم را برای ورود به مسابقات آماده کنم تا در آینده در سکوی قهرمانی این رشته قرار بگیرم.
به عنوان یک ورزشکار حرفه ای به چه نوع موتوری علاقه دارید؟
موتورسوارها معمولا به همه موتورها علاقه دارند اما به عنوان یک ورزشکار حرفه ای در این رشته موتور کراس را بیشتر دوست دارم.
آیا تا به حال در مسابقات موتور سواری شرکت کرده و مقامی کسب کرده اید؟
بله دو بار در مسابقات استانی شرکت کرده ام که یک بار دوم و یک بار سوم شده ام.
با توجه به اینکه موتورسواری معمولا نسبت به بسیاری از رشته ها خطرات بیشتری دارد چه نکاتی باید مورد توجه قرار بگیرد؟
موتور سواری ورزشی است که به شدت به آن علاقه دارم؛ ضمن اینکه همه ورزش ها اگر مسائل ایمنی در آن رعایت نشود خطر دارند اما در موتور سواری باید موارد ایمنی به شدت رعایت شود زیرا در این ورزش جایی برای ریسک وجود ندارد.
برنامه ای برای آینده و رشد در این رشته دارید؟
موتورسواری برای من یک واقعیت در زندگی است که هر لحظه آن را حس می کنم، می خواهم این عشق و علاقه را گسترده تر کرده و در مسابقات ملی و بین المللی حضور یافته، پیراهن تیم ملی را بر تن کنم، نماینده شایسته ای برای سرزمین مادریم باشم و برای کشور افتخار بیافرینم؛ مطمئنا با تلاش و تمرین می توانم به این خواسته که از تمام وجودم سرچشمه می گیرد دست پیدا کنم.
اهداف بزرگتری برای خودم در این رشته تعریف کرده ام و دوست دارم برای رسیدن به آن ها تلاش کنم، زمانی که با موتور پرش می کنی، حس زیبایی دارد، می خواهم در زندگی واقعی نیز پرش کنم و لذت در اوج بودن را در واقعیات زندگی حس کرده و پرش هایی بیشتر و با ارتفاعات بالاتر انجام دهم
آیا خانواده در این مسیر همراه و مشوق شما بودند؟ بهترین مشوق شما چه کسی بود؟
بله خانواده و دوستانم مشوق، همراه و یار من بودند و بیش از همه مادرم در این راه مرا تشویق و همراهی می کرد.
به نظر شما علاقمندان موتورسواری چطور می توانند در این رشته موفق شوند؟ و شما به عنوان یک ورزشکار موفق در این رشته چه توصیه ای به آن ها دارید؟
مهمترین مسئله بعد از داشتن لوازم و تجهیزات ورزشی و ایمنی در این رشته تمرینات مستمر و مداوم تحت نظر یک مربی دلسوز و همراه است که می تواند زمینه را برای موفقیت آن ها در این رشته مهیج ورزشی فراهم کند.
آیا این رشته در استان هرمزگان به ویژه شهرستان قشم طرفدار دارد؟
با توجه به اینکه موتور سواری یکی از رشته های پر هیجان ورزشی است و کاری است که معمولا جوانان به آن علاقه دارند حتما در صورت توجه مسئولان می تواند نه تنها یک رشته ورزشی موفق قشم باشد بلکه به دلیل اینکه قشم دارای تپه های ماسه ای با ارتقاع مناسب است می تواند یکی از بهترین پیست های کشورباشد و موتورسواری به عنوان یک رشته ورزشی گردشگران بسیاری را به این جزیره جذب کند؛ به شرط اینکه مسئولان زمینه های لازم و بستر گسترش این رشته زیبا و مهیج ورزشی را برای گردشگران و ساکنان به ویژه جوانان قشم فراهم کنند.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا