آخرین خبرهاگزارش

جانفشانی مدافعان سلامت قشم در جنگ با دشمن نامرئی / عده‌ای بی‌تفاوت از کنار آن‌ گذشتند؟

همت بلند، غیرت مثال زدنی و انجام وظیفه ‌خدمت به بیماران از سوی کادر درمان، یاد از جان گذشتگی بزرگ مردان بی‌ادعا در هشت سال دفاع مقدس می‌اندازد اما تفاوت مهم جبهه سلامت با جبهه رویارویی با دشمن بعثی عراق، دیده نشدن دشمنی به نام کروناست.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل ازتسنیم در  قشم، ورودش را خیلی جدی نگرفتیم تا اینکه شنیدیم یکی از مهمانان جزیره به ویروس کووید 19مبتلا شده و چند روز بعد هم باز ابتلای دو نفر دیگر از سوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تایید شد.

آمار مبتلایان  به کرونا در قشم به مرور از تعداد انگشتان دو دست هم فراتر رفت و متولیان بهداشت شهرستان، مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کردند.

عده‌ای بی‌تفاوت از کنار آن‌ گذشتند و شماری از مردم هم با زدن‌ ماسک و دست کردن دستکش و شستن مداوم دستها با آب و صابون به درخواست فرمانده جبهه مبارزه با کرونای در قشم لبیک گفتند.

روزها و هفته‌ها و ماه‌ها گذشت تا در هشتاد و پنجمین روز ورود کرونا به قشم، آمار رسمی اعلام شده مبتلایان کرونا در این‌ جزیره به 50 نفر رسید که خوشبختانه تمام آنان با تلاش خستگی ناپذیر کادر درمانی بیمارستان‌ پیامبر اعظم (ص) که پیوسته در سودای تامین سلامت و دفاع از جان انسان‌ها همت خویش را به کار گرفته‌اند، به کانون‌ خانواده خود برگشتند.

ارائه خدمات به بیماران کرونایی در بخش قرنطینه با توجه به پوشیدن لباس مخصوص کاری آن هم در گرمای طاقت فرسای این جزیره کاری بس دشوار است که شاید خیلی از ما تاب و توان آن را نداشته باشیم اما پزشکان و‌ پرستاران در این‌ مدت برای خدمت بی منت به بیماران سنگ تمام گذاشتند که اجرشان در پیشگاه یگانه‌ مهربان عالم محفوظ است.

یاری رساندن به بیماران کرونایی، احتمال ابتلای فرد یاریگر به این ویروس را افزایش می‌دهد اما همت بلند، غیرت مثال زدنی، حس همنوع دوستی و صد البته انجام وظیفه خطیر خدمت به بیماران از سوی کادر درمان، آدمی را یاد از جان گذشتگی بزرگ مردان بی ادعا در هشت سال دفاع مقدس می‌اندازد اما تفاوت مهم جبهه سلامت با جبهه رویارویی با دشمن بعثی عراق، دیده نشدن دشمنی به نام کرونا است که هر آن امکان حمله به طرف مقابل را دارد.

با کمال تاسف باید اعلام کرد که از 26 اردیبهشت تا 21 خرداد 99 آمار مبتلایان به کرونا در قشم سیر به شدت صعودی داشته به طوری که این آمار از 50 نفر به 442 نفر رسید که در این‌ میان یک نفر هم جان خود را از دست داد و این روند صعودی به طور حتم موجب خستگی عزیزانی می‌شود که مدتهاست آنطور که باید و شاید نتوانسته‌اند در کنار خانواده و فرزندانشان باشند.

متاسفانه از آغاز شیوع کرونا تا به امروز، 7 هزار نفر از کادر پرستاری کشورمان به کووید 19 مبتلا شده‌اند که 18 نفر آنان هم جان به جان آفرین تقدیم کردند و نگرانی این اتفاق سخت، زمانی برای همه ما قابل فهم می‌شود که بدانیم جایگزین کردن افراد عادی به جای متخصصان حوزه سلامت امکانپذیر نیست به همین دلیل همه باید ضمن‌ تقدیر از جامعه درمانی شهرستان قشم، با رعایت دقیق مسائل بهداشتی ضمن حفظ سلامتی فردی و خانوادگی، مانع از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این‌منطقه شویم.

به امید آنکه هر چه زودتر با دستیابی به واکسن کرونا، از شرایط عادی زندگی و مهر ورزیدن به یکدیگر برخوردار شویم. ان  شاالله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا