اقتصادی

شرایط برای سرمایه گذاران واقعی در جزیره قشم تسهیل شد

 سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: با صدور ۲۹ فقره اسناد حد نگاری شده برای منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی قشم، می‌توان گفت که شرایط برای سرمایه گذاران واقعی در این جزیره تسهیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مختار گرشاسبی اظهار داشت: با تثبیت مالکیت در منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی قشم، شاهد تسهیل در مراحل واگذاری زمین به سرمایه گذاران واقعی برای ایجاد واحدهای تولیدی و رونق کسب و کار در این جزیره خواهیم بود.

وی ادامه داد: امکان اعطای سند مالکیت به سرمایه گذارانی که طرح های خود را به بهره برداری رسانده‌اند با وجود تثبیت مالکیت دولت با نمایندگی سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره فراهم می‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: به منظور رشد و توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری، سهولت و رفع محدودیت در اخذ تسهیلات بانکی برای اشخاص حقیقی و حقوقی با وجود اسناد صورت خواهد پذیرفت.

به گفته گرشاسبی؛ به این ترتیب سرمایه گذارانی که فعالیت تولیدی خود را انجام داده‌اند، برای برخورداری از تسهیلات بانکی نیازمند ارایه سند هستند که با این اسناد می‌توانند پیگیر موضوع و اخذ تسهیلات باشند.

وی تاکید کرد: واگذاری اسناد مالکیت مربوط به واحدهای تولیدی فعال در جزیره قشم بی گمان شامل سرمایه گذارانی خواهد بود که به تعهدات خود در سال‌های گذشته عمل کرده‌اند و افرادی که تنها زمین خالی را بدون هیچ فعالیت اقتصادی در اختیار دارند، شامل این موضوع نخواهند شد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: صدور ۲۹ فقره سند حد نگاری شده برای مساحتی بیش از ۶۹ هزار هکتار از اراضی جزیره قشم، یک اقدام بزرگ جهت حمایت از ورود سرمایه گذاران واقعی به جزیره قشم است.

وی از اقدامات صورت گرفته و هم افزایی ایجاد شده میان دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی استان هرمزگان با سازمان منطقه آزاد قشم برای صدور ۲۹ فقره اسناد حد نگاری شده در جزیره قشم قدردانی کرد.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک های انرژی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا